Hallo beste mensen,
Ik ben speciaal naar dit forum gekomen omdat ik antwoorden en oplossingen zoek met betrekking tot iemand met een Narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik maak in de leiding gevensde sfeer onderdeel uit van een piepkleine vrijwilligersorganisatie. Vrijwel alle taken worden door mij zelf uitgevoerd maar dit was vroeger anders. Ik had een leuk groepje vrijwilligers opgebouwd, waaronder zich helaas achteraf gezien ook iemand bevond met een NPS. Deze persoon is na verschillende conflicten met andere vrijwilligers uiteindelijk vertrokken. De sfeer was enorm aangetast maar enkele vrijwilligers voelde met hem mee en lieten zich strikken in een nieuwe samenwerking met deze persoon. Ik heb me tot twee keer laten overhalen, ben ook de kwaadste niet en manipulatief als hij is, wist hij al snel weer de zwarte piet in mijn eigen schoenen te schuiven. Ik vond het allemaal wel best, het gaat uiteindelijk om het doel waarvoor je bezig bent. Na het zoveelste incident de persoon weer een hand gegeven maar wederom nam hij mijn hele arm. Het feit dat ik niet meer met hem wil samenwerken heeft hij tgeen ons gebruikt. Vrijwilligers die zich langdurig door hem hebben laten manipuleren zijn met hem mee gegaan in het starten van een nieuw bedrijf en hebben zich er zelfs toe laten gebruiken om ons adressenbestand hiervoor te gebruiken, zonder enig overleg met mij. Ik had het wel verwacht, maanden later ineens een een bericht met verontschuldigingen van oud vrijwilligers. ondertussen werkt de persoon wie al die tijd alles zo heeft weten te verzieken gelukkig voor hem zelf. Ik dacht dat alles nu wellicht weer de goede kant op zou keren maar hij blijft zich onder mijn vrijwilligers begeven en heeft een groot deel van de organidatie die ik met bloed zweet en tranen heb opgebouwd, simpelweg gekopieerd. Nog maak ik mij hierniet druk om, ik weet waarvoor ik bezig ben. Ik wil wat dat is graag even in het midden laten, niet van belang maar waar ik nu enorm mee zit is dat ik gewoon niet van deze persoon af kan komen. Er zijn inmiddels mensen in tranen vertrokken omdat zij de slechte sfeer niet meer aan konden en hier absoluut allemaal niet mee geconfronteerd willen worden. Een van onze belangrijkste websitediensten heb ik moeten afsluiten, de persoon blijft zich na verwijdering steeds weer opnieuw inschrijven onder valse indentiteiten en ja hij weet nog steeds mensen zover te krijgen om binnen ons bedrijf reclame te maken voor zijn diensten. Ik weet me geen raad meer. Wie heeft advies? Negeren heeft dudielijk niet geholpen. Ondertussen heeft hij het ook voor elkaar gekregen dat veel mensen denken dat ik... ik.... niet kan of wil samenwerken. Daarnaast maakt hij gebruikersaccounts aan op ons forum waaruit in de gegevens duidelijk blijkt dat de accounts het verpesten van de algemene sfeer als doel hebben. Heb ik rechten?
Alvast bedankt!