Hallo1979
Artikelen: 0

Re: nieuwe big bang

Dat we naar andromdeda gaan is lokaal zelfs dat we naar de virgo cluster zweven is nog lokaal te noemen. Als je gaat kijken naar echt grote afstanden Dan zie je toch echt dat alle sterrenstelsels van ons af bewegen
"If you wish to make an apple pie truly from scratch, you must first invent

the universe." -- Carl Sagan (US physicist and astronomer,1934-1999)
Tommiesfeestjes

de ruimte waarin die sterren hangen is 3-dimensionaal en heeft geen midden.

De ruimte waarin ze hangen!?

Het is geen kinderkamer.

Sterren hangen niet.

Ze...zweven ook niet....ze....wat doen ze eigenlijk?
Napoleon,Ghandi en Einstein vroegen zich ook weleens dingen af hoor!

Ik vroeg me weleens af hoe het was om met een raketje door het einde van het heelal te steken.......brokkelt er dan gips naar beneden?
aapopfiets

Tommiesfeestjes schreef:De ruimte waarin ze hangen!?

Het is geen kinderkamer.

Sterren hangen niet.

Ze...zweven ook niet....ze....wat doen ze eigenlijk?

Ze zijn tot stilstand gekomen en zijn nu in balans denk ik :shock:
De groene hond

Okay, hier gaat ie, dit is m'n eerste post, dus ik hoop dat ie goed afloopt.
Ze zijn tot stilstand gekomen en zijn nu in balans denk ik Smile
Ben ik het niet mee eens, de sterren opzich bewegen niet, de ruimte tussen de sterren beweegt, en wordt groter, je kan het zien als een grote cake met rozijnen erin, de rozijnen worden niet groter, alleen zodra je de cake gaat bakken, wordt de ruimte TUSSEN de rozijnen groter en groter, met de rozijnen gebeurt verder niets. En zo kun je de bakkende cake ook zien als metafoor voor ons heelal, het dijdt uit, het staat niet stil, de massa van de cake wordt groter, in de lucht.... Moeilijk om te begrijpen, maar hopelijk is het zo makkelijker.
Dat we naar andromdeda gaan is lokaal zelfs dat we naar de virgo cluster zweven is nog lokaal te noemen. Als je gaat kijken naar echt grote afstanden Dan zie je toch echt dat alle sterrenstelsels van ons af bewegen
Klopt, voorzover je het kan zien als grote afstanden maar goed, gezien de aanwezigheid van de blauwverschuiving van Andromeda, komt het dichterbij, dat is natuurlijk relatief gezien, en zjn er talloos meer metingen die een roodverschuiving constateren van andere sterren (stelsels) Hierbij verwijs ik weer naar mijn Cake theorie...

;) Hopelijk ging deze goed, zo niet, kan je me altijd verbeteren :shock:
Geen touw of kabel kan zo stevig samensnoeren, zo vast binden, als liefde met één enkele draad doet - Robert Burton
richel_richel

we gaan er hier vanuit dat een stelsel zoals het melkwegstelsel de grootste eenheid is. Maar als zou je alles vanaf een ongelooflijk grote afstand bekijken. Dan vormen al die miljoenen stelsel wel weer een andere eenheid. En misschien vormen die wel een soort bol om een middelpunt dat implodeert en explodeert. Relatief gezien zou dat mogelijk zijn. Dan zouden we geen rekening hoeven te houden met de beweging van de stelsels want dit zou veroorzaakt kunnen worden door zwaartekracht enzovoort binnen onze stelsels-stelsel.

De bijbel aanhangers hebben het maar makkelijk.. En god schiep de zon de maan en de sterren. En hij zag dat het goed was. Geen gezeik, Punt! :shock:

zowiezo. mocht er ooit een big bang komen dan is het niet goed. Dan ziet god over het hoofd dat hij straks opnieuw kan beginnen. ;)
Vanaf hier is alles wat het lijkt.
itchy

flauw ze dat kan ik ook zeggen. de planeten vormen zich toch zelf, door wrijving en al. Maar zoals ik al gezegd heb dan kan er toch een nieuwe big bang komen. heb zelfs foto's gezien. zelfde lens en al eh. :shock:

Terug naar “Ruimtefysica”