Ik ben al een tijdje bezig met een opdracht en docenten zijn niet zo heel erg behulpzaam. Nu ben ik bijna klaar, maar blijf eigenlijk alleen nog op dit puntje steken. Tot nu toe lukte het om het verschoven moment van de inklemmingsmoment te berekenen. Om zo de lengte van de bovenwapening te kunnen berekenen bij de buitenste steunpunten.
Ik heb een vloer, waar ik tot nu toe bij de doorsnedes enkel 1/3 van de q-last hoefde te nemen om de berekening af te kunnen maken met de formule M=1/2ql².
bv. maximaal moment is 24,81 kNm
1/3*24,81=8,27
M=1/2ql²
8,27=1/2*13,8*l²
l=1.199 m
Verschoven moment van de inklemmingsmoment: 1,199 + 0,16(d) = 1,359 m
Echter lijkt me dit niet op te gaan voor deze doorsnede, omdat de q-last niet over de hele doorsnede van de vloer loopt.
Dit is slechts de helft van de doorsnede, de andere helft zit aan de rechter kant en is 4,4 meter lang met een q-last van 11,55 kN/m
Gegevens
q1 en q2 zijn 13,8 kN/m
q1=2,45 meter
q2=0,75 meter
F=13,46 kN
F ligt 3,5 meter vanaf het linker steunpunt en 1,5 meter vanaf het rechter steunpunt
Maximale moment in deze doorsnede = 24,81
Nu wil ik het Verschoven moment van de inklemmingsmoment aan de linker kant weten. De rechterzijde weet ik al omdat ik kon berekenen met het steunpuntmoment. Hoe bereken ik dit inklemmingsmoment?
Nog even als verduidelijking de hele situatie. Het gaat om doorsnede 4.