Ik heb de beelden volledig gezien, niet een heel klein stukje daarvan zoals dat later op de Ned TV verscheen.ik vraag mij bij dit soort dingen af wat ze hebben gezegt over dat over brengen naar Tel Aviv, hebben ze uit gebreid gezegt dat dit de zeer zeldtzaam gebeurtenis is, dat het Israelis leger normaal geen palestijnen in veiligheid berengt en dat ze dit voor duizende ander die niet iedere dag op TV komen die gewond zijn geraakt niet doen of hebben ze iest gezegt in de zin van we kunnen u verzekeren dat meneer de dokter na de tussen komste van het Israelis ze leger met bekwammen spoet sammen met zijn dochters naar het ziek huis in Tel Aviv gebracht is en dat ze daar nu dank zei het Israelis leger veilig zitten en er zijn sterk aanweizingen dat naast het huis van de famielie teroristen woonde (of iest in die zin). jammer genoeg vermoed ik dat het dit laaste wel zal geweest zijn dat ze hebben gezegt en dit geeft een compleet vertekende beeld van de werklijkheid dan kun je naar mijn mening beter even goed niemand intervieuw van uit de Gaza strook. ...
De arts was omringd door vele reporters van vele landen. Hij werkt in Tel Aviv en was op dat moment in Tel Aviv. Hij was hun(verslaggevers ) dagelijkse contact met Gaza, omdat nauwelijks verslaggevers werden toegelaten. Israel heeft direct een ambulance gestuurd vanwege het fatale incident dat plaatsvond enkele seconden voor het telefoontje. Israel was toen wel moreel verplicht een ambulance te sturen voor het oog van de wereld. De scene was zeer aangrijpend. Een weigering zou in Israel zelf zeer slecht gevallen zijn bij het volk en in de rest van de wereld evenzo. De arts werkt in tel Aviv, is gynaecoloog en verklaarde nadrukkelijk dat zijn dochters weliswaar bewapend waren, maar dan met liefde.
Er werd door de israelische media en anderen met nadruk gezegd, dat het sturen van een ambulance om de slachtoffertjes naar Tel Aviv te brengen, buitengewoon uitzonderlijk was.
Je vermoeden is niet juist. Deze voltreffer gaat in ieder geval grondig onderzocht worden.