Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
de grijze muis
Artikelen: 0

Re: Hamas-Isra

ik vraag mij bij dit soort dingen af wat ze hebben gezegt over dat over brengen naar Tel Aviv, hebben ze uit gebreid gezegt dat dit de zeer zeldtzaam gebeurtenis is, dat het Israelis leger normaal geen palestijnen in veiligheid berengt en dat ze dit voor duizende ander die niet iedere dag op TV komen die gewond zijn geraakt niet doen of hebben ze iest gezegt in de zin van we kunnen u verzekeren dat meneer de dokter na de tussen komste van het Israelis ze leger met bekwammen spoet sammen met zijn dochters naar het ziek huis in Tel Aviv gebracht is en dat ze daar nu dank zei het Israelis leger veilig zitten en er zijn sterk aanweizingen dat naast het huis van de famielie teroristen woonde (of iest in die zin). jammer genoeg vermoed ik dat het dit laaste wel zal geweest zijn dat ze hebben gezegt en dit geeft een compleet vertekende beeld van de werklijkheid dan kun je naar mijn mening beter even goed niemand intervieuw van uit de Gaza strook. ...
Ik heb de beelden volledig gezien, niet een heel klein stukje daarvan zoals dat later op de Ned TV verscheen.

De arts was omringd door vele reporters van vele landen. Hij werkt in Tel Aviv en was op dat moment in Tel Aviv. Hij was hun(verslaggevers ) dagelijkse contact met Gaza, omdat nauwelijks verslaggevers werden toegelaten. Israel heeft direct een ambulance gestuurd vanwege het fatale incident dat plaatsvond enkele seconden voor het telefoontje. Israel was toen wel moreel verplicht een ambulance te sturen voor het oog van de wereld. De scene was zeer aangrijpend. Een weigering zou in Israel zelf zeer slecht gevallen zijn bij het volk en in de rest van de wereld evenzo. De arts werkt in tel Aviv, is gynaecoloog en verklaarde nadrukkelijk dat zijn dochters weliswaar bewapend waren, maar dan met liefde.

Er werd door de israelische media en anderen met nadruk gezegd, dat het sturen van een ambulance om de slachtoffertjes naar Tel Aviv te brengen, buitengewoon uitzonderlijk was.

Je vermoeden is niet juist. Deze voltreffer gaat in ieder geval grondig onderzocht worden.
Menheffrin

waanzin schreef:ik vraag mij bij dit soort dingen af wat ze hebben gezegt over dat over brengen naar Tel Aviv, hebben ze uit gebreid gezegt dat dit de zeer zeldtzaam gebeurtenis is, dat het Israelis leger normaal geen palestijnen in veiligheid berengt en dat ze dit voor duizende ander die niet iedere dag op TV komen die gewond zijn geraakt niet doen of hebben ze iest gezegt in de zin van we kunnen u verzekeren dat meneer de dokter na de tussen komste van het Israelis ze leger met bekwammen spoet sammen met zijn dochters naar het ziek huis in Tel Aviv gebracht is en dat ze daar nu dank zei het Israelis leger veilig zitten en er zijn sterk aanweizingen dat naast het huis van de famielie teroristen woonde (of iest in die zin). jammer genoeg vermoed ik dat het dit laaste wel zal geweest zijn dat ze hebben gezegt en dit geeft een compleet vertekende beeld van de werklijkheid dan kun je naar mijn mening beter even goed niemand intervieuw van uit de Gaza strook.

veder vind ik het eigenlijk belachelijk dat idereen blijft spreeken van aanvallen op raketen lanceer instalantie en plaatsen en zo voort. hoe kun je nu drie ijzerstaven aan vallen die in 15 min opnieuw gemaakt zijn, zeg dan ineens dat je de raket lancerders aan valt dan is het ineens duidelijk dat je mensen aanvalt geen plaasten of dingen, deze propaganda oorlog zit vol met dat soort kleine dingen die eigenlijk veel uitmaken het is de verborgen propaganda die zo ieereen binnen krijgt en die een schijn van objectievtijd opwekt.

Het spreekt van zelf dat Hamas dit even goed doet, maar zei zeggen niet dat ze objectief zijn en het is veel duidelijker te zien dat ze dat niet zijn.
Je maakt je wel erg druk over iets wat tot de menselijke natuur behoort. Propaganda is slechts het tot kunst verheffen van de onweerstaanbare drang om zaken mooier voor te stellen dan ze zijn. CV's worden aangedikt, gewone belevenissen worden avonturen, een ongelukje wordt een doodstrijd en vrouwen weet men eigenlijk maar met moeite van zich af te slaan. Er is niets nieuws onder de zon.
wijsneus

klazon schreef:wijsneus schreef (op 29 January 2009, 09:44):

Was Herodes de eerste van een rij machthebbers die een muur zag als oplossing?

Jammer dat je zo weinig historische kennis hebt. De muur van Herodes was niet bedoeld om bevolkingsgroepen uit elkaar te houden. Het is gewoon een onderdeel van een bouwwerk, nl. een steunmuur voor het plateau waarop de tempel stond.

Jammer dat je zo weinig historische kennis hebt. De muur van Herodes was niet bedoeld om bevolkingsgroepen uit elkaar te houden. Het is gewoon een onderdeel van een bouwwerk, nl. een steunmuur voor het plateau waarop de tempel stond.

wijsneus schreef (op 29 January 2009, 09:44):

...er geen oplossing voor kunnen vinden omdat het principe...wat van jouw is,is eigenlijk van mij en wat van mij is blijf je af...hanteren.

Oh? Geef eens een voorbeeld waar ze dat doen?
De zonen van de overwinnaars schrijven de historie.

De handel in geld in deze regio.

De handel in water in deze regio.

De kolonialisatie van gebieden (waar de kolonisten schoten op Palestijnse landarbeiders).

Zijn deze kolonisten al gestraft voor hun daden?

Ik herinner mij een scêne uit Schindlers List waarbij ook zoiets gebeurde maar dan anderom;de Joodse gemeenschap prees de regisseur voor deze film.

Is in liefde en oorlog alles geoorlooft?

Weet iemand wat de reaktie is als fosforstof de ogen van een mens raakt?
Menheffrin

Is in liefde en oorlog alles geoorlooft?
Nee. Men kan beter stellen dat in de oorlog en liefde alles wordt geoorloofd. Men is immers blind en vaart op de overwinning zonder de sterren te kunnen zien.
Weet iemand wat de reaktie is als fosforstof de ogen van een mens raakt?
Dat fosfor verhaal is nu ongeveer wel uitgemolken en aangetoond hysterisch (zie bijdrage DGM). Weet jij wat de reaktie is als propaganda de ogen van een mens raakt?
wijsneus

Menheffrin schreef:Nee. Men kan beter stellen dat in de oorlog en liefde alles wordt geoorloofd. Men is immers blind en vaart op de overwinning zonder de sterren te kunnen zien.

Dat fosfor verhaal is nu ongeveer wel uitgemolken en aangetoond hysterisch (zie bijdrage DGM). Weet jij wat de reaktie is als propaganda de ogen van een mens raakt?
Propaganda is eigenlijk een toneelspel.

De kans dat een mens éénzijdig of éénrichting gaat denken is dan groter als bij actuele objectieve infomatie.

Het is mogelijk met propaganda hele volkstammen op verkeerde gedachten te brengen.

Dus is propaganda in mijn ogen een soort vloekwoord.

Wie het nodig heeft en gebruikt,heeft geen zuivere bedoelingen met de waarheid.
Adpruys

Ik herinner mij een scêne uit Schindlers List waarbij ook zoiets gebeurde maar dan anderom;de Joodse gemeenschap prees de regisseur voor deze film.
wijsneus schreef:De kans dat een mens éénzijdig of éénrichting gaat denken is dan groter als bij actuele objectieve infomatie.

Het is mogelijk met propaganda hele volkstammen op verkeerde gedachten te brengen.

Het eerste citaat is imo een voorbeeld van wat je in het tweede citaat bestrijdt.

Ik neem aan dat je het over de volgende kwestie hebt.

http://www.haaretz.com/hasen/spages/914123.html

http://www.haaretz.com/hasen/spages/1032246.html

In de film schiet een sadistische commandant louter voor zijn plezier weerloze dwangarbeider ongestraft dood.

Wat moeten anderen zo van je bedoelingen denken? Gelieve berichten beter te argumenteren en met feitenmateriaal te onderbouwen
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going

While you see a chance take it
waanzin

Propaganda is eigenlijk een toneelspel.

De kans dat een mens éénzijdig of éénrichting gaat denken is dan groter als bij actuele objectieve infomatie.

percies wat ik er ook van denk daarom is propaganda zo gevaarlijk en is het dus weldegenlijk iest om je druk over te maken, daarom dat zelf Isrealise rechtbanken de staat dwingen om reporters toe te laten maar blijkbaar kan in Israel de uitspraken van een rechtbank naast je neerlegen niet echt een mooi voorbeeld van een rechtstaat. Wat ik niet begrijp is waarom de rechtbank de overheid geen dwangsom heeft opgelegd per dag dat reporters niet toegelaten werden, poltiek innmenging vermoed ik bij ons zouwden er allang koppen voor gerold zijn maar in Israel kan het blijkbaar( nu weet ik eigenlijk niet zo veel van Israelise recht systeem af dus het zouw kunnen dat de overheid in beroep ofzo is gegaan als dat kan en daar gewonnen heeft en dat wij hier niks van horen omdat onze media dat niet spectulare genoeg vind).
Er werd door de israelische media en anderen met nadruk gezegd, dat het sturen van een ambulance om de slachtoffertjes naar Tel Aviv te brengen, buitengewoon uitzonderlijk was.

Je vermoeden is niet juist. Deze voltreffer gaat in ieder geval grondig onderzocht worden.
mijn exuses in dat geval, ik was onvoldig geiformeerd zo blijkt nu.
Je maakt je wel erg druk over iets wat tot de menselijke natuur behoort. Propaganda is slechts het tot kunst verheffen van de onweerstaanbare drang om zaken mooier voor te stellen dan ze zijn. CV's worden aangedikt, gewone belevenissen worden avonturen, een ongelukje wordt een doodstrijd en vrouwen weet men eigenlijk maar met moeite van zich af te slaan. Er is niets nieuws onder de zon.
propaganda maakt het mogenlijk om de mensen de verslijkste dingen te laaten doen (nazie's). Het is wel degelijk iets om je druk over te maken het aandiken van verhalen door de klein man is niet erge, als men zo verhaal hoort houd men er immers rekening mee dat het wel aangedikt zal zijn het zelde geld voor een CV enzo voort. Waaneer de media dit doet is het bereik om te begingen al veel groter verder gaat men er van uit dat zeker de nieuwsdienst wel objectief is dat maakt het alleen maar erger, zo vormd iemand zij mening op een verkeerde informaties en keurd acties goed die hij anders nooit zouw goed keuren( nog eens zeg mijn verondersteling bleek niet waar te zijn mijn exuses hier voor).
Menheffrin

propaganda maakt het mogenlijk om de mensen de verslijkste dingen te laaten doen (nazie's).

Ha, daar zijn ze weer: de nazie's. Maar laat nou net die holocaust volledig buiten de media zijn gebleven. Goebbels zijn propaganda zat hem er meer in om het moraal hoog te houden, terwijl de beruchte Kristallnacht geen uitvloeisel van propaganda was maar een georganiseerde misdaad van de SA.
wijsneus

Ha, daar zijn ze weer: de nazie's. Maar laat nou net die holocaust volledig buiten de media zijn gebleven. Goebbels zijn propaganda zat hem er meer in om het moraal hoog te houden, terwijl de beruchte Kristallnacht geen uitvloeisel van propaganda was maar een georganiseerde misdaad van de SA.
Zonder nazi's aan joden denken en andersom lijkt mij vrijwel onmogelijk.

De geschiedenis heeft daar nu eenmaal een voor getrokken die voorlopig blijft.

Denk jij dat de kristallnacht een misdaad op zich was?

De massaliteit van dit gebeuren was erg groot,dat had toch zonder propaganda toch niet kunnen gebeuren.

Wat zullen de laatste verkiezingsuitslagen voor gevolg hebben voor de arabieren in Israël.?

Zal de hamas zich in kunnen houden tot er een vreedzame oplossing is?

Terug naar “Politicologie en Economie”