Moderator: Rhiannon
Dit is wel een heel erge conspiracy theory. Misschien wil de UK ons de tweede wereldoorlog ook wel in de schoenen schuiven.Volgens mij is de kans groot dan Groot- Britanie op deze manier ons de schuld in de schoenen probeert te schuiven van zowel de oorlog tegen Irak, als een terroristische aanval tegen Groot- Britanie.
Je maakt dezelfde fout die heel veel mensen maken. Wilders zeikt de moslims niet af, hij bekritiseert de islam......de zoveelste film waarin moslims worden afgezeken.
Heb je helemaal gelijk in. Maar ik denk dat met geloofszaken de scheiding tussen geloof en de mens die haar beleidt nihil is. Ik bracht het misschien een beetje naief, maar ik denk dat veel mensen zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer hun geloof wordt aangevallen.Je maakt dezelfde fout die heel veel mensen maken. Wilders zeikt de moslims niet af, hij bekritiseert de islam.
Misschien, maar moeten ze dan niet de hand in eigen boezem steken? Met een oorlog voeren maak je ook niet bepaald vrienden. Ze hebben half Irak plat gebombardeerd, maar nu er achteraf nog iemand een film over wil maken, mag dat niet. Behoorlijk hypocriet. Met recht dat ze bang zijn voor een terroristische aanslag, maar is het niet een massahystery dat een opruiende film juist die provocatie vormt?Zuiver beschouwd heeft Engeland met zijn weigering geen ongelijk. Als haat zaaien het argument is, dan lijkt mij dat overtuigend genoeg.
1) Het is inderdaad de wijze waarop. Wilders bekritiseert een cultuur. Wat politiek juist is in functie van deze weigering tot toelating van het grondgebied vind ik onduidelijk (gaat ook over rechten van de mens).theoriegeladen schreef:1) Ik bracht het misschien een beetje naief, maar ik denk dat veel mensen zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer hun geloof wordt aangevallen.
2) Misschien, maar moeten ze dan niet de hand in eigen boezem steken? Met een oorlog voeren maak je ook niet bepaald vrienden. Ze hebben half Irak plat gebombardeerd, maar nu er achteraf nog iemand een film over wil maken, mag dat niet. Behoorlijk hypocriet.
Precies, het is onduidelijk op politieke gronden, maar niet op bestuurlijke gronden die toezien op handhaving.1) (...) Wat politiek juist is in functie van deze weigering tot toelating van het grondgebied vind ik onduidelijk (gaat ook over rechten van de mens).
bronDear Mr Wilders:
The purpose of this letter is to inform you that the Secretary of State is of the view that your presence in the UK would pose a genuine, present and sufficiently serious threat to one of the fundamental interests of society. The Secretary of State is satisfied that your statements about Muslims and their beliefs, as expressed in your film Fitna and elsewhere, would threaten community harmony and therefore public security in the UK.
You are advised that should you travel to the UK and seek admission an Immigration Officer will take into account the Secretary of State's view. If, in accordance with regulation 21 of the immigration (European Economic Area) Regulations 2006, the Immigration Officer is statisfied that your exclusion is justified on grounds of public policy and/or public security, you will be refused admission to the UK under regulation 19. You would have a right of appeal against any refusal of admission, exercisable from outside the UK.
Yours sincerely,
Irving N. Jones
On behalf of the Secretary of State for the Home Department
Ik zou er niet raar van opkijken als eerwaarde Williamson de toegang tot ons land wordt geweigerd wanneer hij hier wil komen om zijn standpunt ten aanzien van de holocaust uit te dragen. Als dit mogelijk onrust onder onze Joodse medeburgers teweeg zou brengen is dat een reden om hem niet toe te laten.Besturen of handhaven gaat uit van een absolute realiteit en is niet onderhevige aan ethische overwegingen.
Dat is maar al te waar! Maar Wilders richt zijn tirades vaak rechtstreeks tot de moslims en niet tot de islam. En als hij het heeft over "Marokkanen" of andere niet-westerse allochtonen, dan gaat het al helemaal niet meer over het geloof, maar puur over een groep mensen voor wie hij zelfs voor gedifferentieerde wetgeving pleit. Dat mag je natuurlijk vinden, maar Wilders ageert dus niet alleen tegen de Islam, maar ook zeker tegen mensen.ik denk dat veel mensen zich persoonlijk aangevallen voelen wanneer hun geloof wordt aangevallen.
Toch is het gek dat de grootste brit aller tijden soortgelijke dingen als Wilders zei, hij kreeg er in 1953 de Nobelprijs voor de literatuur voor.Ik zou er niet raar van opkijken als eerwaarde Williamson de toegang tot ons land wordt geweigerd wanneer hij hier wil komen om zijn standpunt ten aanzien van de holocaust uit te dragen.
Zou Wilders dit stuk ook kennen? Ik vrees dat hij het te pas en te onpas zou gebruiken.Toch is het gek dat de grootste brit aller tijden soortgelijke dingen als Wilders zei.
Het boek 'Mein Kampf' is niet verboden; na de tweede wereldoorlog werden alle Duitse eigendommen in Nederland geconfisceerd door de rijksoverheid. Daaronder viel de Nederlandse vertaling van dit boek ook onder. De auteurswet stelt echter dat het auteursrecht komt te vervallen op het volgende jaar nadat de oorspronkelijke auteur 70 jaar geleden is overleden. Met andere woorden: op 1 januari 2016 komt het auteursrecht op de Nederlandse vertaling van Mein Kampf te vervallen en zal het voor iedereen vrijstaan het boek te verkopen.Verder heeft de vergelijking die Wilders maakt slechts betrekking op het feit dat Mein Kampf hier verboden is.
Het boek 'Mein Kampf' is niet verboden ......... op 1 januari 2016 komt het auteursrecht op de Nederlandse vertaling van Mein Kampf te vervallen en zal het voor iedereen vrijstaan het boek te verkopen.
Over de aflopende auteursrechten staat er wel het volgende:De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is en dat slechts een wetenschappelijk verantwoorde heruitgave niet strafbaar zou kunnen zijn[6]. De minister van Justitie beriep zich daarbij op een oordeel van de Hoge Raad van 12 mei 1987[7]. In deze benadering is het niet relevant waar de auteursrechten berusten, maar wordt de strafbaarheid van de handeling getoetst.
Tegenwoordig is het auteursrecht van Mein Kampf in handen van de Duitse deelstaat Beieren. Dit recht zal op 31 december 2015 eindigen en dus zal de tekst van het boek dan in het publieke domein terechtkomen. De regering van Beieren, in overeenstemming met de Federale Regering van Duitsland, staat tot dat moment noch kopiëren noch afdrukken van het boek in Duitsland toe en verzet zich ook in andere landen hiertegen, maar met minder succes.
De verkoop van het boek, ook tweedehands, is eveneens verboden in Duitsland en Nederland, maar bijvoorbeeld niet in België.