Het bewijs dat de moslims in nederland actief bezig zijn met het omver werpen van de democratie bestaat niet.
Dat bestaat inderdaad niet zolang men het woordje de er voor laat staan. Indien men dat weghaalt ligt de zaak beduidend anders.
Het grote gevaar in onze samenleving zijn niet de moslims maar de aanname's en ideeen die wij hebben gecreeerd (gefantaseerd) over de moslims.
Als daar het gevaar in zit (de aannamen en ideeën die wij hebben gecreëerd (gefantaseerd), dan geldt dit mutatis mutandis ook voor de koran. Dan had Wilders het dus toch goed begrepen.
En "de vrijheid van menigs uiting" waarbij wij het idee hebben dat het goed is voor onze democratie om mensen te kwetsen en te beledigen over zeer persoonlijke zaken.
Als ik in een democratie zou leven die het wenselijk acht om mensen te kwetsen, dan zou ik direct verhuizen. Toch woon ik hier met genoegen, dus er zit iets niet goed in jouw argumentatie.
Er is geen ander land in de wereld waar de moslims problematiek zo groot is opgeblazen als in nederland.
Je bedoeld waarschijnlijk dat er alleen hier een probleem van wordt gemaakt. Dat is iets anders en bovendien onjuist. In Duitsland staat het werkelijk op de politiekeagenda, hier in Nederland doet Wilders zijn best om het daar Uberhaupt op te krijgen.
Kijk iedereen mag zijn menig hebben..
Dank je.
maar je moet geen dingen beweren over je medemens als je daar geen bewijs voor hebt.
Bush had steun nodig voor zijn oorlog tegen het terroisme en heeft daar de gehele moslim wereld voor verantwoordelijk gemaakt. Ik zou zeggen, wie de schoen past trekt hem aan.
Op mijn werk spreek ik regelmatig met mensen van de klantenservice. De mensen van de klantenservice hebben het idee dat het bedrijf slecht is voor hun klanten ze zijn immers continue bezig met klachten van klanten. Uit klanten onderzoek blijkt dat ongeveer 4% van de klanten klachten heeft. En dat is toch niet bijzonder hoog.
Waar kan ik solliciteren?
Hetzelfde verschijnsel doet zich voor bij de moslims. Bush had steun nodig voor zijn oorlog tegen het terroisme en heeft daar de gehele moslim wereld voor verantwoordelijk gemaakt. En dat gaat maar door en door en Wilders vaart daarop mee.
Dit heet nu het soort populisme wat je zelf zo verafschuwd.
Maar wat ontbreekt is gedegen bewijsvoering. Wat we vooral doe is heel veel aannamens als waar verkopen.
Ik hoor hier de echo van Michel zelf.
De meeste oorlogen zijn begonnen door het westen en niet door de moslims.
Alle oorlogen ooit? Sinds het begin der tijden? Inclusief Azië (wat geen westerlingen zijn)?
Een tijdje geleden was hier een thread over kinderen en agressie op tv. De meeste forum leden vonden dat kinderen instaat zij om een onderscheid te maken tussen de film en de realiteit en dat het geen grote invloed op hun gedrag. Maar bij de moslims zie je dat iedereen ervan uitgaat dat dit anders is.
Dat zijn dan ook geen kinderen.
Wilders beweert dat moslims slecht zijn omdat er dingen staan in de koran die hij verwerpt. Hij gaat ervan uit dat alle moslims precies op de hoogte is van wat er in de koran staat en dat ze een verklaring hebben afgelegd dat ze het ermee eens zijn en ook alleen maar zullen handelen vanuit de waarheid van de koran. Maar hij kan geen bewijzen geven dat dit ook allemaal zo is. Het is zelf zo dat er imam bijeenkomsten zijn waarbij imans koran interpretaties op elkaar afstemmen maw ze hebben er onderling ook discussie's over.
Het is net andersom. Hij ziet in de koran een gevaar en is beducht voor de mensen die er met graagte in lezen.
Ook blijkt niet uit de media dat de moslims in grote getallen voor het gerecht worden gesleept voor verwerpelijk gedrag wat ze vanuit hun geloof volgens Wilders zouden moeten uitvoeren. Wilders heeft al vaker voor het gerecht gestaan dan de moslims.
Daar weet je niets van. Weet jij hoeveel zaken met eerwraak, islamitische erfeniskwesties, scheiding, huiselijkgeweld wegens het niet dragen van een hoofddoek, vernielingen en bedreigingen etc, etc. aan onze rechters worden voorgelegd?
Ik snap al niet wat Wilders doet in de nederlandse politiek. Want zijn politieke agenda is beperkt tot moslim afkrakken (bashen). Volgens mij een onzinnige bezigheid want hij krijgt de moslims toch niet weg want ze zijn een integraal deel van onze samenleving geworden. Het is vechten tegen de realiteit en dat gaat hij altijd verliezen. Daarbij gebruikt hij agrumenten die puur speculatief zijn. Op zijn manier zal de samenwerking met de moslims langer, moeizamer en traag verlopen.
Stem voor al niet op hem Michel.
Michel schreef:Heb je de film "de wave" al eens gezien.
Een methode om te voorkomen dat mensen in dingen gaan geloven die niet in lijn zijn met de werkelijkheid is om alle informatie te wantrouwen en altijd op zoek te gaan naar bewijs.
Goed punt, hoewel ik niet bij alle disinformatie direct het tegendeel bewezen hoef te zien. Maar dat is een kwestie van smaak.