Hallo,
Mijn computer staat normaal gesproken 24/7 aan om fractals te renderen.
Er zijn daarvoor 4 CPU's beschikbaar, maar het komt regelmatig voor dat die niet allemaal gebruikt worden.
Soms is er enkel 1 bezig, maar meestal zijn er 2 of 3 actief. Dat ze alle 4 actief zijn komt niet vaak voor, alleen als ik meerdere animaties tegelijk ga renderen, ofzo. Daarvoor heb ik die processors dan ook gekocht, als het kan dan kan ik ze alle 4 gebruiken.
Maar zoals ik al zei, dat is lang niet altijd, en in de tussentijd heb ik besloten dat folding@home wel wat rekenkracht mag gebruiken.
Nu vraag ik me 3 dingen af:
1. Na heel veel keren proberen en het programma gesloten en opnieuw opgestart te hebben heb ik het nu aan de gang gekregen; hij is bezig met een opdracht. Nu heb ik gelezen dat je een opdracht op pauze kunt zetten, maar daar zie ik nergens een mogelijkheid voor. Als ik wil dat het programma even stopt, moet ik het programma dan gewoon wegklikken, ofzo? Gaan er dan uitkomsten verloren en zo ja, hoe kan ik zien hoeveel er verloren gaat?
2. Omdat ik via dit forum wetenschapsforum te weten ben gekomen over het bestaan van folding@home vind ik het prima om mee te vouwen voor jullie team. In het programma heb ik het nummer ingevoerd, is dat voldoende?
Ik zie mezelf niet in de lijst met "Team members" verschijnen:
http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/main.py...p;teamnum=48658
De naam die ik gebruik is Dinkydau.
Edit: Ik zie nu pas dat er boven de lijst met Team members het volgende staat:
Report generated on 17:42:36 February 24, 2009
Dat verklaart denk ik waarom Dinkydau nog niet in de lijst is opgenomen.
3. Ik heb nog een vraag bedacht:
Er staat dat een Playstation 3 gebruikt kan worden om te vouwen, maar waarom is een playstation zo snel?
Dat is toch niets meer dan een gewone computer, maar speciaal gemaakt om computerspellen op te spelen?