leeghhoofdt schreef:Ik werd door een vriend op
dit artikel gewezen. Het zijn amerikaanse (en dus ook specifiek voor Amerika) oplossingen voor de recessie die aan economen werden voorgelegd. De percentages geven aan hoeveel procent van de economen achter de stelling staat.
Wat vinden de wetenschapsforummers hiervan??
Oeps,1e reaktie...ze zijn het er voor het grotste deel wel mee eens.
Nu ik dan.
1 Op dit moment zijn er mensen die blij zijn dat ze een redelijke huur ontvangen voor hun woning,voor de hoeveelheid en kwaliteit zal dat geen effekt hebben want in nederland zijn de huizen beter onderhouden dan in the USA.
2 Ligt aan de actuele handelsbalans.
3 Daar ben ik niet in thuis.
4 Wanneer is een economie volledig werkzaam;er blijven altijd niet-werkenden aanwezig.
5 Ik begrijp niet dat 90% het daar mee eens is.
6 Subsidie aan boeren blijft altijd een hekel punt,in Nederland hebben de boeren het goed;veel hebben een windturbine neer laten zetten op hun erf en zijn sindsdien voorzien van een goed humeur.
7 Het subsidieéren van Franchising in de profesionele sport lijkt mij niet aangeven of een sport wel proffsioneel met de financieén omgaat,het stopzetten moet wel door deskundigen worden bekeken.Dan moet onthouden subsidie terugvloeien naar de belastingbetaler.
8 If the federal budget is to be balanced, it should be done over the business cycle rather than yearly. (85%)dat zijn dus echte economen?
9 Daar moet de sociale zekerheid op de schop,maar,hier in Nederland is het nog aardig in orde.
10 Daar ben ik niet in thuis.
11 Ik hoop niet dat ze gelijk krijgen.
12 Een minimumloon verhoogd de bereidwilligheid tot werken bij de laaggeschoolden en wie wil werken vindt werk...Punt 5 zal dan aan betekenis verliezen.
13 Zie punt 9 herstruktureren is altijd een optie want aktualiteit op het nuttig-zijn van de uitkeringen is heel belangrijk.
14 Belastingen,vergunningen en vervuilingsplafonts???
De vervuilingseconomie heeft de belangstelling van de USA-ers gewekt toen ze ontdekten dat ze als vervuilers van de eerste plaats werden verdrongen door China nu ineens is het aktueel bij de regering.
Effe aktivisties:
Vervuilingscontrôle zit in jezelf denk je er niet om...dan moet de gemaakte vervuiling op enig moment ongedaan/schoongemaakt/opgeruimt worden.
De vervuilende ondernemer zal dat echt niet zelf doen als dat er niet bij hem of haar inzit.
Rotzooi opruimen is ook geen winsgevende bezigheid voor diegene die de rotzooi maakt dus zal ,ook hier,de belastingbetaler er voor moeten boeten