Beste WSF'ers....
Er zijn natuurlijk tegenwoordig veel complot-/doemdenkers en daar wil ik me absoluut niet bij scharen, maaar ik ben wel erg benieuwd hoe anderen over dit denken, dus vandaar mn post. Ik weet dat het niet al te wetenschappelijk is, maar ik probeer iig met feiten te komen.
Er zijn tegenwoordig best wel wat theorrieen over een kleine groep mensen die de wereldmacht zo'n beetje in handen heeft. Dit zijn niet gewoon politici, maar een groep van mensen die overal (zeker in de westerse wereld) in verweven is. Er zouden universiteitsdirecteuren, mediamagnaten, hoge politici, legerofficieren, FBI/CIA;ers, en van weetikveelwat allemaal bijzitten, of ze zijn bijvoorbeeld de beste vriende of vertrouwenspersoon van mensen op deze posities. je kan hierbij ook denken aan spindocters, die eigenlijk gewoon nog veel meer macht hebben dan de politici zelf, en bovendien niet weggestemd kunnen worden.
De groep zou sterk verwant zijn met de illuminatie. illuminatie was een genootschap wat gesticht was in europa, in hetzelfde jaar als dat de eerste 13 staten van Amerika zich verenigden. het genootschap bestond een beetje uit gelijkwaardig mensen als ik in de eerste alinea schetste, en streefde een nieuwe wereldorde na. Echter werd deze groep een beetje later verboden in europa, maar zoals ik al zei is er een sterke link met amerika. Ze zijn in hetzelfde jaar opgericht, en hun symbool (een piramide met een alziend oog bovenop) staat ook op de dollar.
Tegenwoordig heb je ook zoiets als de bilderberggroep, oorspronkelijk in het leven geroepen door Nota Bene Prins Bernard. hier behoren ook mensen als rockefeller en anderen die overal wel armen hebben zitten (neem een dirk scheringa als voorbeeld, hoewel ik niet weet of hij er ook bijzit.)
kwilde oorspronkelijk ook nog de 'joden' erbij betrekken, maar dat laat ik maar ff voor wat het is.
Nu zijn er heel veel complottheorrieen die hier en daar wel hout snijden, over wereldse gebeurtenissen (zoals aanslagen twintowers, biologisch-paspoort, en misschien kredietcrisis. Of een pim fortuyn. Het is absoluut niet de bedoeling dat mensen nu deze complottheorieen opzich gaan bespreken, maar ik ben meer een beejte opzoek naar een link.
Hoeveel geld gaat er in amerika niet op aan 'vage' doelen.
George Orwell had het al voorspeld. zou het kunnen dat we allemaal al jaren de speelbal zijn van deze groepen?
Hoe kijken jullie tegen dit alles aan?
is er reden tot zorgen maken of vinden we het wel fijn als we overheerst worden door een goede baas.(de fundamentalisten van de democratie)?
Ik heb zelf eigenlijk nog niet echt een mening gevormd over dit onderwerp of over deze groepen, dus ik ben erg benieuwd hoe anderen erover denken.
(je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Ik zat zelf te denken dat je zelfs de vrijmetselaars ook nog kan linken met deze groep, en je zou ook kunenn denken dat het romeinse rijk nooit echt gevallen is en en dat de middeleeuwen nodig waren om de hele maatschappij te controleren. Wieweet lopen FBI e.d. gewoon standaard 100 jaar voor qua techniek en vinden zij niks uit, dan geven ze gewoon bepaalde kennis niet door aan het volk waardoor er altijd een gat blijft bestaan. Maargoed dit is pure speculatie, een idee wat me zomaar binnen komt vliegen)
kheb nog wat bronvermeldingen opgezocht.
illuminatie
bilderberggroep
illuminatie betekent trouwens iets van 'verlichters' of 'verlichting'. Wel opvallend, aangezien die periode ons in de geschiedenisboeken ook wordt aangeleerd als de periode van 'verlichting'