Moderator: Rhiannon
Mij stoort het soms juist dat mensen opmerkingen maken over de gezichtsuitdrukkingen van pianisten. Sommige stukken vereisen opperste concentratie en dan kan dat wel eens een verwrongen blik opleveren. Verder uit iedereen zijn emoties op zijn eigen manier.anusthesist schreef:Ietwat offtopic, maar ik erger me soms mateloos aan hoe sommige mensen piano
spelen, net of ze pijn hebben. Laat gewoon zien dat je lol hebt:
Mooi mooi.Phys schreef:Ypsilon noemde hem al: Arvo Pärt!
[...]
Verder is Górecki - Symphony No. 3 adembenemend mooi.
Ik ben een grote Bachfan, maar de Matthäuspassion is niet echt mijn ding. De muziek zelf is geweldig (al zijn sommige stukken wat minder), maar ik hou niet altijd van het gezang dat erbij hoort. Dat het een absoluut meesterwerk is staat vast, maar het de mooiste muziek ter wereld noemen gaat me te ver.PeterPan schreef:Zelfs Mathijs van Nieuwkerk en Rob de Nijs moesten bekennen dat er geen mooiere muziek bestaat.
Andries Knevel verklaarde wat ik allang wist, dat de eerste paar noten de mooiste zijn die ooit gecomponeerd zijn.
De Matheus Passion.
Wie dat stuk nog nooit in zijn geheel gehoord heeft, kan niet over muziek oordelen.
Het kan een kwestie van tijd zijn dat je ook dat gezang zult waarderen. De een heeft moeite om koormuziek te waarderen, de ander heeft moeite met het orgel of met klassieke stemmen.Ik ben een grote Bachfan, maar de Matthäuspassion is niet echt mijn ding. De muziek zelf is geweldig (al zijn sommige stukken wat minder), maar ik hou niet altijd van het gezang dat erbij hoort. Dat het een absoluut meesterwerk is staat vast, maar het de mooiste muziek ter wereld noemen gaat me te ver.
Ik ben het met je commentaar eens....
Ik hoop het, maar ik denk niet dat het een onvolkomenheid is die ik per se moet kwijtraken, zoals jij het laat uitschijnen.PeterPan schreef:Het kan een kwestie van tijd zijn dat je ook dat gezang zult waarderen. De een heeft moeite om koormuziek te waarderen, de ander heeft moeite met het orgel of met klassieke stemmen.
Ik denk dat iedereen dat heeft en dat je daar op den duur overheen groeit.
Je stelt dit alles met een wiskundige zekerheid, die hier volgens mij niet helemaal past. Meningen verschillen en ik prefereer andere werken gewoonweg boven de Matthäuspassion, zonder iets af te willen doen aan de schoonheid van die laatste.PeterPan schreef:Je zegt "al zijn sommige stukken wat minder". Dat klopt niet. De Passion heeft geen zwakke plekken.
[...]
De aria's zijn de mooiste delen van de Passion. Mooiere aria's zijn nooit gecomponeerd.