Het is hetzelfde principe als 0.9999999.... , dat wordt ook als 1 beschouwd:Sinds wanneer is oneindig klein gelijk aan 0?
Stel x = 0.9999999...
\(x \cdot 10 = 9.999999....\)
Ik bedoelde het anders, als de dichtheid van een oneindig volume groter is dan 0, is de massa die zich in het volume bevind oneindig.Als je een eindige massa verspreidt over een oneindig volume wordt de massa niet opeens oneindig. Je krijgt dan
een oneindig kleine dichtheid.
Bij nader inzien ben ik het hier mee eens.Als je bovenstaande bewering klopt 'oneindig klein is 0', spreek je jezelf tegen. Dat houdt namelijk in dat een eindige massa in een oneindige volume gelijk kan worden gesteld aan 0, dus het heelal collabeert dan niet, zélfs als de materie disproportioneel verdeeld is over die oneindige ruimte (in hoeverre je kunt spreken van disproportionaliteit, want volgens mij is in een oneindige ruimte alles per definitie proportioneel verdeeld).
Probeer je je eens voor te stellen hoe je een eindige massa in een oneindig volume wilt verdelen.Ik snap niet waarom het volume eindig moet zijn om een eindige massa te huisvesten.
De afstand tussen elk deeltje moet dan oneindig zijn. Is de afstand eindig, dan is het gebied waarin de massa zich bevind ook eindig.
Inderdaad, ik dacht dat je er ook vanuit ging dat het Universum oneindig oud is.Volgens mij haal je oneindige leeftijd en oneindige volume door elkaar.
Is een oneindig groot Universum dat niet oneindig oud is wel mogelijk? Ik bedoel, om in een eindige tijd oneindig veel te groeien moet je oneindig snel groeien.