Heeft iemand hier ooit van gehoord/ dit gezien?
http://www.youtube.com/watch?v=9ZM5fAjCfuY
Korte inleiding:
Documentaire waarin men een allesomvattende samenzweringstheorie presenteert op 3 punten:
1) Religie is onzin en gebaseerd op de zon
2) het allom bekende 9/11
3) Het Amerikaanse bankaire systeem, de Federal Reserve en de corruptie van dit systeem.
Vele beweringen in de film zijn al gebleken niet op juistheid getoetst te zijn m.n. deel 1 is uiterst discutabel. Het gaat mij dan ook niet om een discussie over de jusitheid van de feiten. Het gaat me er meer om de aandacht die de film op internet krijgt. Mensen zijn ontevreden en laten zich vaak inspireren door dit soort films tot een niveau waarop je het gevaarlijk zou kunnen noemen. Aan de andere kant is een kritische blik altijd goed, zolang iedereen maar beseft dat de absolute wijsheid niet bestaat en niemand ook al presenteert men die ook nog zo mooi, die dus kan bezitten.
Het laatste punt vind ik overigens wel intressant en ik acht het vrij aannemmelijk gemaakt dat het financiële systeem inderdaad uiterst merkwaardig in elkaar steekt.
Alle meningen zijn welkom
lol,
zie ik net dat er een precies zo'n zelfde topic bestaat. Excuses. Ik ben een nieuw forumlid dus moet t forum af en toe nog een beetje leren kennen. Hier mag een slotje op:)