..Ik ga er dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat jij dergelijke begrippen zonder enige ernst gebruikt.
Welke begrippen bedoel je Desart?
Moderator: Rhiannon
..Ik ga er dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat jij dergelijke begrippen zonder enige ernst gebruikt.
Klazon hier heb je een heel goed punt. Dus wat hij in Israel heeft gezien moet als leidraad leiden voor onze westerse maatschappij? Als ik ooit door een marokaan ben overvallen in Spanje moet ik een hekel hebben aan Marokanen in Nederland of andersom? We vechten toch hier niet om land dus waarom zouden we een parralel moeten trekken met wat in Israel gebeurt? We hebben daar toch niks mee te maken?klazon schreef:De woorden "overdreven grote" kan ik niet onderschrijven. En misschien komt zijn anti-islamisme wel voort uit wat hij in Israël heeft gezien en beleefd.
Zijn populariteit komt waarschijnlijk voort uit het feit dat er veel mensen zijn die zijn standpunt delen, maar dat zelf niet hardop durven te zeggen.
Ook oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas (VVD), die in het verleden samen met Wilders vragen over Israël stelde, zegt dat hij altijd alles zelf heeft bedacht. (...)Wilders staat dicht bij Israël, meent Weisglas. Maar zoiets hoeft niet te betekenen dat er sprake is van een dubbele loyaliteit, zegt hij met verwijzing naar de PvdA-staatssecretarissen die van de PVV-leider hun tweede paspoort moeten inleveren. De oud-Kamervoorzitter besluit met een boodschap voor Wilders, verpakt in ironie: Net als Aboutaleb en Albayrak is hij loyaal aan Nederland. Zij hebben allen trouw aan de Grondwet gezworen.
Een mens is een som van zijn/haar geschiedenis. Aan de hand daarvan kunnen we begrijpen waarom iemand is zoals die is. Niemand van ons is alwetend, dus zijn we genoodzaakt om aan de hand van theorien en open discussies met elkaar te onderzoeken wat de echte waarheid is en wat correleert met de empirische bevindingen. Ieder die zich bijvoorbaat sluit voor alle soort mogelijke verklaringen (Theoretisch of emperisch) van een bepaalde fenomeen is bij voorbaat niet serieus te nemen want hij/zij heeft niet alle wegen bewandelt en kan dus moeilijk als gids dienen. Zijn/haar objectiviteit is dus ongeloofwaardig.E.Desart schreef:Yahshua,
Je begint met een stelling die je gebruikt als titel. Dit is een sterk statement.
Je reageert op geen enkele antwoord inhoudelijk. Met name: wat jij ook vindt van Wilders' sympathieën maakt hem geen landverrader.
Ook je laatste post doet letterlijk niets om je uitgangspunt te staven of onderbouwen. Al is Wilders verliefd op elke individuele Israeli maakt hem nog niet tot landverrader.
En het feit dat de AIVD hem blijkbaar wel of niet volgde verandert hier ook niets aan.
Hoe hard jij ook je best doet om aan te tonen dat Wilders positief staat t.o.v. Israel, hun politiek, de Joden, hun cultuur, hun geloof, maakt van Wilders geen landverrader.
Ik geloof er trouwens sterk in dat Wilders van zichzelf (zoals de meeste politici) echt gelooft in zijn eigen standpunten, en uitgaat dat wat hij doet in het belang van Nederland is. Of dat je daar nu anders over denkt doet weinig ter zake. Dit is nu eenmaal eigen aan een democratie.
Ik ga er dan maar gemakkelijkheidshalve van uit dat jij dergelijke begrippen zonder enige ernst gebruikt.
Dat is een mooie stelling die je daar plaatst. Probeer hem zelf ook eens te hanteren. Een post geleden stel je zelf bijvoorbeeld nog het volgende:Ieder die zich bijvoorbaat sluit voor alle soort mogelijke verklaringen (Theoretisch of emperisch) van een bepaalde fenomeen is bij voorbaat niet serieus te nemen want hij/zij heeft niet alle wegen bewandelt en kan dus moeilijk als gids dienen. Zijn/haar objectiviteit is dus ongeloofwaardig.
Zonder empirisch onderzoek stel ik voor dat de meeste van zijn aanhang zich bevindt in het onderste deel van de piramide. Dus ongestudeerd, in ieder geval niet hoog genoeg, goedgelovig en waarschijnlijk tv verslaafden en economisch achtergesteld.
Beste Shimy,shimmy schreef:Dat is een mooie stelling die je daar plaatst. Probeer hem zelf ook eens te hanteren. Een post geleden stel je zelf bijvoorbeeld nog het volgende:
Uit onderzoek van De Hond deze week bleek nog dat 40% van de Wilders stemmers voormalig VVD stemmer is. Dat zijn juist vaak de zelfstandigers en hoger opgeleiden, in elk geval zelden de economisch achtergestelden.
ho ho ho, stel jij hier even dat slimme mensen op de vvd stemmen? Vaak zijn het de meest arme mensen die rechts stemmen, ook al is links goed voor ze. Ik denk niet dat je deze stelling zo maar kunt maken.shimmy schreef:...
Uit onderzoek van De Hond deze week bleek nog dat 40% van de Wilders stemmers voormalig VVD stemmer is. Dat zijn juist vaak de zelfstandigers en hoger opgeleiden, in elk geval zelden de economisch achtergestelden.
Pardon? Waar zou ik die aanname doen dan? Ik heb in elk geval niet de intentie gehad iets dergelijks te impliceren Tteruglezend maak ik dat nog steeds niet uit mijn tekst op. De enige concrete aanname die ik deed was dat er weinig "economisch achtergestelden" VVD stemmen. Als jij zegt dat dat niet klopt zou dat kunnen, het zou me wel oprecht verbazen.DePurpereWolf schreef:ho ho ho, stel jij hier even dat slimme mensen op de vvd stemmen? Vaak zijn het de meest arme mensen die rechts stemmen, ook al is links goed voor ze. Ik denk niet dat je deze stelling zo maar kunt maken.
Je kunt niet stellen dat de Wilders stemmers slim zijn en je kunt ook niet stellen dat ze dom zijn.