Dat is toch precies wat ik schreef als reactie op jouw vraag?
"hoe groter de hoogte is vanaf waar de val begint",
oftewel hoe groter de valafstand.
Nou ja de hoogte vanaf waar iets valt zegt op zich nog niets over de valafstand.
Dingen kunnen heel goed vanaf verschillende hoogte vallen over min of meer dezelfde afstand.
Hoe het bedoeld werd was me vanaf het begin natuurlijk wel duidelijk maar de laatste reactie van cvoh bracht me weer aan het twijfelen vanwege :
Inderdaad, 'hoe groter de hoogte is vanaf waar de val start' is precies wat ik bedoel met 'hoe hoger het voorwerp valt'.
Bedoel en niet bedoelde (oftewel niet : "ik vergiste me in mn manier van uitdrukken en bedoelde het zo" hij bedoelt het zo. Hij maakt dan of de vergissing nog een keer of vindt het wel een prima manier van uitdrukken zo ?
Maar ik ben wat aan het zeiken geloof ik omdat het in dit topic gaat om een val op een gegeven oppervlak en dus gegeven hoogte hoe hoger het startpunt des te groter dan inderdaad
de valafstand.
Maar "hoe hoger iets valt" blijft ook dan voor mij nog steeds een haast komische uitdrukking omdat ik dan dingen omhoog zie vallen.
Wat ik in de reacties overigens nog niet tegenkwam is dat je niet van de impactkracht op de kist of de weegschaal kunt spreken, elk voorwerp is min of meer elastisch en de krachten zijn dus nooit over al in het voorwerp gelijk ook niet voor de weegschaal al kan die moeilijk anders dan een kracht aangeven. Je kent dus niet alleen de impactkracht op het voorwerp niet er is niet één bepaalde kracht.