klopt 'het gebruik van ..' wel ?
moet het niet 'het gebruiken van ..' zijn?
Moderator: Rhiannon
Ja hoor, dat klopt; zoals bijvoorbeeld "het gebruik van leestekens".klopt 'het gebruik van ..' wel ?
Ja hoor, dat klopt; zoals bijvoorbeeld "het gebruik van leestekens".
gebruik van het werkwoord 'gebruiken' en daarom denk ik zo dat "het schrijf van een boek" ook goed is, want schrijf komt ook van het werkwoord schrijven?
Het gebruik is een zelfstandig naamwoord, deze z.n wordt dan uit een werkwoord afgeleid dacht ik?Nee, "schrijf" is geen zelfstandig naamwoord, "gebruik" is dat wel.
Dat kan, maar is niet noodzakelijk zo. Het zelfstandig naamwoord "papier" komt niet van "papieren" of zoiets... In de andere richting hoeft het dus ook niet te gelden.Het gebruik is een zelfstandig naamwoord, deze z.n wordt dan uit een werkwoord afgeleid dacht ik?
Veel irregulariteit in het NederlandsDat kan, maar is niet noodzakelijk zo. Het zelfstandig naamwoord "papier" komt niet van "papieren" of zoiets... In de andere richting hoeft het dus ook niet te gelden.
Online vandale woordenboek vindt "het geschrijf" niet!Nee, je hebt wel "het geschrijf".
1schrij·ven schreef, h geschreven 1 letters, cijfers enz. op papier, hout enz. neerzetten 2 spellen: hoe schrijf je dat woord? 3 een gedachte in tekens uitdrukken: een brief ~; dat is niet om over naar huis te ~ niet de moeite waardVandale neemt in de regel afgeleide vormen niet op
Ja da's waar, kan je dan misschien mijn berichten naar andere topic verplaatsen, dan blijft deze topic schoon@biorsin: dit topic heet 'gruwelijke taalzonden'. Als je een vraag hebt over spelling o.i.d., kun je daarvoor een nieuw topic openen. Bij voorbaat dank
Valt wel mee.biorsin schreef:Veel irregulariteit in het Nederlands
Online vandale woordenboek vindt "het geschrijf" niet!
Dan heb je het Engels nog niet bestudeerd.Veel irregulariteit in het Nederlands
Online vandale woordenboek vindt "het geschrijf" niet!
Het onlinewoordenboek van Van Dale vindt zoveel woorden niet. Een papieren woordenboek is hier nog altijd beter.Vandale neemt in de regel afgeleide vormen niet op
Klopt, maar wat heeft dit te maken met je vorige vraag.Sommige mensen zeggen: "de vrouw waarmee jij gaat trouwen" en dit is fout. Het moet "de vrouw met wie jij gaat trouwen" zijn?