Anonymous
Artikelen: 0

einstein theorie

Er is een theorie die tussen een open en gesloten heelal instaat. Een ‘tussengevalletje’ dus, het zogenaamde vlak heelal.

Het gaat om een bizar scenario waarbij er precies genoeg massa in het heelal aanwezig is om het heelal te laten stil staan. Hiermee wordt bedoeld dat het heelal stopt met uitdijen maar ook niet gaat inkrimpen. Het blijft dus stil staan, de het heelal heeft dan een constante grootte. Deze theorie is verzonnen door de Nederlander De Sitter en Einstein heeft hem daarbij geholpen. Daarom heet deze theorie ook het Einstein-de Sitter heelal.

Hier een grafiek die het open, gesloten en vlak heelal wat duidelijker maakt:

*deze ontbreekt dus!!! :shock: *

Om dit scenario waar te maken is dus een heel precieze hoeveelheid massa nodig. De vraag is of er wel genoeg materie in het heelal is, net als bij de Big Crunch theorie. Het vlakke heelal lijkt voor sommigen nog onwaarschijnlijker dan een Krak, omdat er zoals gezegd een ontzettend nauwkeurige hoeveelheid materie nodig is.

En stel dat dit zou gebeuren, dat het heelal stil blijft staan, wat gebeurt er dan? Sommigen denken dat de tijd met het heelal stil blijft staan, anderen zeggend dat de tijd (oneindig) door zal tikken.

kan iemand hier fouten in ontdekken ik geloof nl dat het klopt en heeft iemand miss zo'n grafiekje voor me (in het nederlands)
Anonymous

Re: einstein theorie

Sitter heelal is een verzonnen theorie.

Als deze theorie waar zal zijn bestaan er constanten.

Ons heelal kent alleen tijdelijke constanten.

Geen Eén systeem is niet aan verandering onderhevig.
DMuitW

de uitdijing bij een vlak heelal stopt ook nooit. ze wordt een limietwaarde van 0 in de oneindigheid, voor zover deze oneindigheid al kan aanwezig zijn.
Anonymous

dat begrijp ik dus niet.

ergens wordt gezegd dat bij een vlak heelal wordt bedoeld dat het heelal dus een constante grootte heeft en houd maar ergens anders staat weer iets over uitdijen wat ik niet begrijp, heeft iemand een idee van wat een vlak heelal nou echt is?
san

Donald. schreef:Sitter heelal  is een verzonnen theorie.

.

maarre, alle theorieen zijn toch ooit bedacht/verzonnen?
Anonymous

Sitter heelal  is een verzonnen theorie.
sorry hoor maar alle theorien over de toekomst zijn verzonnen.

het gaat erom dat ik dat grafiekje vind of meer info erover krijg snap?

Terug naar “Ruimtefysica”