jadatis schreef:iedere formule is toch om te zetten, om de andere waarde te weten te komen .
Ook deze formule is vast wel om te zetten zodat je aan de hand van het vollume de hoogte kunt bepalen.
..........
Als bekend is wat waarvoor is, denk ik zelfs dat het mij wel lukt.
En dan kun je het hele iteren verder vergeten.
Dit is de formule van Richardkim06 symbolisch geschreven.
- Richarkim06A 977 keer bekeken
Het is
onjuist dat je elke formule kunt oplossen voor elk van de variabelen zonder iteratie.
In deze situatie dient te formule opgelost te worden voor
h. Ik zie echt niet hoe dit zou kunnen. Als jij dit kan jadatis, nodig ik je zeer graag uit om de oplossing hier te zetten.
Je kan het zeker doen zoals
jhnbk hier voorstelde. Dit betekent wel manuele manipulatie per (her)berekening.
Het doen zoals Richarkim06 voorstelde met de iteratiemogelijkheden van Excel zag ik ook niet.
Ik heb hier een Excel functie voor gemaakt (werkt goed): Dit zijn tests in een experiment file (met uitleg via comments in file)
- Richarkim06B 972 keer bekeken
Dit is de Excel .xla (macro) en .xls (testfile):
[attachment=3458:XL_Vloei...eFunctie.rar]
Als je geen ervaring hebt met het activeren van een .xla vraag het dan even.
In theorie vanaf je deze file opent staat hij ter beschikking. Oplossingen zijn via Excel xlstart, gewoon openen of via de Add-In manager. Hou er rekening dat je een .xla op geen enkele wijze kan zien als die file open is. Die is er gewoon, onzichtbaar op de achtergrond.
Als Excel lelijk begint te doen over virussen, gewoon uitvoering toelaten. Excel reageert standaard zo vanaf er macros in een file zitten (per definitie zo in een .xla), en checked die op geen enkele ernstige manier op veiligheid of virussen.
PS: Deze file en macro staat in geen enkele relatie met de berichtjes uit de Tabel macro topic. Ik was hier (met deze) mee bezig voor ik mijn 1ste berichtje in dat topic poste.
Ik heb zeker 1000% respect voor al het werk van jhnbk