Moderator: physicalattraction
In the physical sciences, the weight of an object is the magnitude, W, of the force that must be applied to an object in order to support it (i.e. hold it at rest) in a gravitational field. The weight of an object equals the magnitude of the gravitational force acting on the object
vind ik niet netjes, ik zou eerder zeggen de kracht die op een voorwerp moet worden uitgeoefend om te voorkomen dat het voorwerp in een zwaartekrachtveld versnelt. Want je hebt ook je volle gewicht als je met constante snelheid door het zwaartekrachtveld gaat, om het even in welke richting.the force that must be applied to an object in order to support it (i.e. hold it at rest) in a gravitational field.
En dan wordt er niet meer bijgezegd dat het voorwerp daarvoor in rust moet zijn t.o.v. dat zwaartekrachtveld.The weight of an object equals the magnitude of the gravitational force acting on the object
Akkoord.vind ik niet netjes, ik zou eerder zeggen de kracht die op een voorwerp moet worden uitgeoefend om te voorkomen dat het voorwerp in een zwaartekrachtveld versnelt. Want je hebt ook je volle gewicht als je met constante snelheid door het zwaartekrachtveld gaat, om het even in welke richting.
Dat stond in de zin ervoor, ik neem aan dat de twee zinnen samen een geheel vormenEn dan wordt er niet meer bijgezegd dat het voorwerp daarvoor in rust moet zijn t.o.v. dat zwaartekrachtveld.
En even groot als de zwaartekrachtversnelling ter plaatse. Vrije val noemen we dat.Dus je bent alleen gewichtloos als je versnelling constant en naar beneden (kant van zwaartekracht) is gericht.
Nog even over het zweven: astronauten van het ruimtestation IIS trainen in een zwembad, dat is een voorbeeld van zweven. Dankzij het zweven dragen hun voeten geen gewicht, maar het is geen echte gewichtsloosheid. Diverse lichaamsdelen voelen de gewone zwaartekracht. De 'steentjes' van het evenwichtsorgaan zakken naar beneden, de ingewanden liggen op de bodem van hun ruimtes, en de benen zakken naar beneden.Ze zeggen als iets zweeft, dan is het gewichtloos maar dat betekent gewoon dat het niet wordt aangetrokken tot iets, toch? Dat betekent niet dat het geen gewicht heeft, want iets dat 10 kg is en zweeft, weegt nog steeds 10 kg toch?