sandratjeuh
Artikelen: 0

Meststoffenomzetting

Beste,

Ik volg biotechniek en zou graag willen weten hoe de omzetting van meststoffen precies gebeurt aangezien alle meststoffen worden omgezet naar P2O5, K20, etc. om meststoffen te kunnen vergelijken, maar hoe zet je die dan om?

Van PO^4- ---> P2O5 (er werd mij gezegd dat dit niet om te zetten valt, maar dat kan toch niet?)

en van k ---> k2O

Ik geraak niet verder bij 4 K + O2 ---> 2 K2O:

(39,10 x4)+ 15,999 = 172,399 en (39,10 x 2) + (15,999 x 2)= 110,198

172,3999 - 110,198 = 62,201

Moet ik de massa van kaliummeststoffen delen door 62,201 om de mol ervan te weten?

Dit is mijn denkwijze van kalium, het kan fout zijn..

Dank bij voorbaat.
- ich will ein Engel sein für dich allein... -

- wenn du nach mich greifst hallt ich dich... -

Greetz Sandra -xXx-
Mrtn
Artikelen: 0

Re: Meststoffenomzetting

Beste sandratjeuh,

Het is een beetje puzzelen om door je post heen te gaan. Om die reden wil ik je langs deze weg vragen om je bericht te herschrijven met gebruik van o.a. sub- en superscript en alle eenheden in de berekeningen: grammen, molen, de hele bende. Dat scheelt de persoon die jou wil proberen te helpen een hoop werk. Normaal gesproken zouden we je post waarschijnlijk gewoon verplaatsen naar het huiswerkforum (omdat het daar beter past) maar voor we je post dan voldoende duidelijk hebben.. dat schept wat onrust in je topic denk ik. Vandaar: zou je de herschreven versie willen posten in het huiswerkforum aub?

Om bovengenoemde redenen gaat deze op slot maar ik laat hem staan zodat je de tekst kan overnemen, dat scheelt je weer wat werk ;)

Sub- en superscript kan je rechts naast onderstrepen vinden in het venster waar je je tekst schrijft. Dit zijn de codes die je ook handmatig kan invoeren (maar dan zonder spaties):

[ sub ] [ /sub ]

[ sup ] [ /sup ]

Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Terug naar “Anorganische chemie en elektrochemie”