Edit: Over uiterlijk: Balkenende ziet er nu eenmaal niet charismatisch uit maar toch is hij MP van Nederland. En ik vind (persoonlijk) dat hij het niet onaardig doet. Als je nu zegt dat hij geen uitstraling heeft, zou ik het zomaar met je eens kunnen zijn.
Balkenende ziet er niet charismatisch uit, maar ik ben er persoonlijk van overtuigd dat zijn uiterlijk een significante rol heeft gespeeld in zijn carriere als MP. zijn uiterlijk is namelijk niet charismatisch, maar juist een beetje sukkelig/dom. In het begin werd hij harry potter genoemd, dat heeft hem marketingtechnisch zeker meer naam gegeven. zelfde manier als hoe wilders aan aandacht komt. Daarnaast is een vriendelijk/sullig/onbevangen gezicht natuurlijk ook wel een goede tegenhanger van het 'strenge' christelijke uit de CDA. je zal toch minder snel denken dat balkenende het slecht met je voorheeft (of goed met zichzelf voorheeft) dan wanneer het een charismatische gladjanus zou zijn.
edit: het woord dat ik zocht was 'onschuldig'
Daarnaast wilde ik even zeggen tegen Jona444 dat ik het een beetje flauw vind om dit:
Smaak is subjectief.
als antwoord op Raspoetin te geven, terwijl je uberhaupt zelf over uiterlijk begon met de opmerking dat GeertWilders&Fortuyn er charismatisch/nationalistisch uitzien.
meer ontopic:
ik denk wel dat dat onbehagelijke gevoel er al was voordat zij het noemden. Jona444 verwees al naar de xenofobische aanleg van mensen, en het is ook geen geheim dat voor de marokanen de turken die pineut waren, en daarvoor de indo's.
Dergelijke gevoelens waren natuurlijk al onder de bevolking voordat Fortuyn ermee groot werd, dat blijkt wel uit het feit DAT fortuyn groot werd. Wanneer mensen het er niet mee eens waren geweest, was hij ook niet groot geworden. Zo logisch als wat. ik heb hier geleerd dat dat een cirkelredenering heet.
overigens dragen voortdurende opmerkingen van fortuyn/wilders in het begin wel bij aan de polarisatie (dat de groepen verder uit elkaar gaan staan). Echter wordt hierdoor het probleem wel bespreekbaar, waardoor een omslagpunt waarin blijkt dat het grootste deel v/d marokanen goed is, en dat de klootviolen moeten worden aangepakt, nooit lang uit kan blijven.
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.