Hallo,
Mijn baas heeft mij laten weten dat hij mij gaat aanklagen omdat ik mij niet aan het concurentiebeding heb gehouden dat terug te vinden is in mijn arbeidsovereenkomst.
Het concurentiebeding luidt:
Het is de werknemer verboden om gedurende de looptijd van deze arbeidsovereenkomst in Veldhoven (N.B.) en direkte omgeving in enigerlei vorm werkzaam te zijn bij een bedrijf gelijk, gelijksoortig of aanverwant aan dat van de werkgever, hetzij tegen vergoeding, hetzij om niet, of daarin aandeel van welke aard ook te hebben, tenzij de werknemer daartoe schriftelijk toestemming van werkgever heeft gekregen, aan welke toestemming werkgever voorwaarden kan verbinden. Bij overtreding van het in dit artikel omschreven verbod verbeurt werknemer ten behoeve van werkgever een dadelijk opvorderbare boete van 500,-- eur. voor elke dag dat werknemer in overtreding is.
Ik heb in eigen tijd voor eigen gewin soortgelijke diensten verricht voor enkele bedrijven redelijk ver van Veldhoven (N.B.). Deze werkzaamheden heb ik echter wel thuis vanuit Eindhoven verricht, dat naast Veldhoven ligt.
Nu is mijn vraag: Ben ik in overtreding van het concurrentiebeding?
- Let op het fout gespelde 'direkte'
- Er staat geen straal in km's vermeld, enkel 'in Veldhoven (N.B.) en direkte omgeving'
- De pagina waarop het concurrentiebeding staat, onderdeel van de arbeidsovereenkomst, bevat geen parraaf van mij.
Tevens wil ik erbij vermelden dat deze werkzaamheden broodnodig waren voor mij omdat mijn baas mij in de laatste 8 maanden slechts 1 maal op tijd heeft betaald. Dit heeft tot huisuitzetting geleid omdat ik de huur niet kon voldoen. Tevens heb ik weer meerdere waarschuwingen gekregen van mijn nieuwe huisbaas. Een uitdraai van de stortingen van het maandsalaris heb ik reeds van de Rabobank ontvangen.
Ik heb al een gesprek gepland met een advocaat, maar dit is pas over 2 weken. In die tussentijd zou ik het heel fijn vinden als ik al een beetje weet waar ik aan toe ben!
Bedankt