rhandy
Artikelen: 0

Auto gekocht

hoi allemaal.. ;)

Ik ben vandaag met een kameraad mee geweest naar een auto kijken, de auto stond ons aan en zijn mondeling tot verkoop overeen gekomen. De verkoper heeft het overschrijvings bewijs al mee gegeven zodat we voor het halen van de auto de auto konden overschrijven en dan morgen om 9:45 konden ophalen.

Maar nu belde de verkoper mij dat hij zijn auto in de kreukels heeft gereden en dat de verkoop niet door kon gaan en of wij nu de papieren terug kunnen sturen! Nu zal dat wel heel toevallig zijn.. dus wij geloofden dat niet echt en zijn langs de verkoper zijn huis gereden en ja hoor.. de auto stond nog precies zo als wij hem vanmiddag gekocht hebben. Dus willen we de auto nog graag hebben.

nu is mijn vraag of de verkoper aan de verkoop vast zit? en wij nog recht hebben om de auto te halen?

met vriendelijke groet,

rhandy lubbers
TheLaw

Re: Auto gekocht

Ja jullie hebben een overeenkomst gesloten. Mondeling weliswaar, maar ook mondelinge overeenkomsten zijn overeenkomsten in de zin van het Burgerlijk Wetboek. Met andere woorden, de koop was rond, de auto is (na betaling, van jouw vriend).

Bewijzen dat een mondelinge overeenkomst daadwerkelijk gesloten is, is altijd lastig. Jullie waren echter met z'n tweeën én jullie hebben het overschrijvingsformulier. In dat opzicht hebben jullie wel iets aan bewijs.
Ger

Re: Auto gekocht

Jep. En hem gewoon confronteren met dat de auto er nog steeds zonder krasje staat en dat hij dus wat uit te leggen heeft, plus gewoon de auto op jouw naam zetten (daarvoor heb je immer het overschrijvingsformulier meegekregen).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Terug naar “Rechtswetenschappen”