Ik heb net een paar discussies met christenen achter de rug. Ik ben zelf een atheist. Op een gegeven moment zei iemand: "God bestaat, dat is waarheid." Dus ik reageer: "God bestaat niet, dat is waarheid. Heb ik nu opeens gelijk?" "Nee, je hebt het fout."
Kennelijk hebben 2 dezelfde argumenten verschillende waarde. Ik merk dat meer gelovigen zo redeneren en ik vind dit uit den boze. Je kunt niet iets als waar claimen als er geen bewijs voor is. Ik zeg: No proof, no truth! Mensen moet begrijpen dat religie een manier van leven is en niet een absolute waarheid. Ik snap wel dat mensen erg overtuigt kunnen zijn van hun visie, maar als je dit soort dingen begint uit te kramen, ben je volgens mij te ver gegaan. Kan iemand mij uitleggen waarom accepteren voor veel mensen (met name gelovigen) zo moeilijk is?
Ik pleit voor een wereld waar iedereen een eigen mening heeft, maar iedereen zijn mening ziet voor wat het is: de voor jou meest waarschijnlijke mogelijkheid. Dit hoefd dus geen eind te betekenen van het geloof. Ik ben mij ervan bewust dat er inderdaad een God kan bestaan, maar ik zeg niet dat er helemaal geen God kan bestaan! Volg mijn voorbeeld en verbeter je leven, please.