Was dat die met gemiddeld 200 m2 per huis met gemiddeld 3 personen? Ben bang dat je daar wat aannames te optimistisch hebt genomen.Mijn simpele berekening blijft dan toch nog steeds gelden?
IK vind het prima dat dingen misschien bijgesteld moeten worden, maar welke kant op vind je het optimistisch en gaat het ordes van grote schelen?
Je hebt wat dat betreft helemaal gelijk.StrangeQuark schreef:Ja dat snap ik ook wel. Maar dat zet mijn berekening toch alleen maar kracht bij? Alleen bij het meest groteske geval is het land oppervlak wat van kleur verandert minder dan een promille. De kleur van aarde en van een gemiddeld dak maakt niet zoveel uit voor de reflectiviteit. Dus je investeerd een onganse hoeveelheid en dan nog is het een druppel op een gloeiende plaat. Mijn argument is dan toch alleen nog maar sterker, als je een waare verzint waar je met de beste wil van de wereld niet overheen kan komen en dat het dan nog veel te laag is?
Verder ben ik natuurkundige en een factor vijf op een paar miljard huizen vind ik niet zo heel boeiend, het gaat om een ball park figure. Als een overschatting al niet in de buurt van interessant komt, waarom zou ik dan nog meer moeite doen?
Realistisch zijn is een goede eigenschap en handelen ernaar nog beter.Benm schreef:Wit kaatst juist wel de energie zodanig terug dat het ook van de aarde af door de dampkring heen gaat. Dat is het idee van wit: iets terugstralen op dezelfde golflengte als waarop het binnenkwam. Dus ging het richting aarde door de atmosfeer heen, dan doet het dat ook op de terugweg.
De aarde witter maken is m.i. de meest effectieve methode om zijn temperatuur te verlagen, mocht je dat om een of andere reden willen. Daken wit maken helpt niet echt omdat het oppervlak daarvan gewoon te klein is t.o.v. het geheel.
Of bolletjes piepschuim in zee strooien zo praktisch is weet ik niet, maar dat moet te berekenen zijn. Vervelende is wel dat die vast bijwerkingen hebben (aanspoelen, lastig voor scheepvaart, wellicht beesten die ze opeten oid), en dat je er lastig ooit weer vanaf geraakt mocht je de planeet juist warmer willen.
Tja, mijn idee is ook vooral 'deal with it'. Eigenlijk leeft vrijwel niemand in een optimaal klimaat. Hier moeten we 2/3e van het jaar stoken om het een beetje behaaglijk te hebben, iets naar het zuiden draait men het halve jaar de airco voor hetzelfde doel, en tegen de evenaar draait de airco 24x365. Ook voedselproductie is eigenlijk altijd al aangepast op het klimaat ter plekke - hier kweek je geen mango's, en rond de evenaar geen appels... so be it.Mij blijft het verbazen dat er zoveel mensen een ijstijd wensen. Het alternatief voor global warming is namelijk de onafwendbare ijstijd. Leer gewoon leven met een iets warmer klimaat. Maak de dijken wat hoger, of verhuis naar een gebied dat nu nog nagenoeg onbewoonbaar is, maar straks juist het perfecte klimaat heeft.
Cycloon = orkaan. In Azië worden die monsters cyclonen genoemd, aan de andere kant vd wereld orkanen (hurricanes).shimmy schreef:Na wat nazoeken op het internet zie ik ook dat de term wervelstorm met wisselende definitie wordt gebruikt. Dan voor het synoniem voor tornado, dan weer voor een verzamelnaam van alle weerverschijnselen die om een middelpunt draaien. Naar mijn mening is de tweede een rare definitie omdat de tornado dan ook weinig met de cycloon te maken heeft.
Tornado's ontstaan immers voor een groot deel boven de Golf van Mexico. Hoewel erg ook regelmatig tropische stormen en cyclonen over de Golf paseren en daar ook extra energie oppikken, zijn die daar niet ontstaan maar afkomstig van de Atlantische oceaan.
Dat is natuurlijk correct.Cycloon = orkaan.
Dit niet, een tropische cycloon in Azie wordt een Typhoon genoemd. Een tropische cycloon aan de andere kant van de wereld wordt een orkaan genoemd.In Azië worden die monsters cyclonen genoemd, aan de andere kant vd wereld orkanen (hurricanes).
Dit niet, een tropische cycloon in Azie wordt een Typhoon genoemd. Een tropische cycloon aan de andere kant van de wereld wordt een orkaan genoemd.
Tja.. ik zou zeggen, tenminste 1 van de 2esmaralda schreef:Benm : hier is het staatje...
Passen wij ons aan m.b.t. de komende warmte of is er iets aan te doen?
Ik twijfel er niet aan dat de mens als soort het zal overleven. De vraag is hoogstens hoeveel van de 6 miljard, maar zelfs als slechts 1 op 1000 het overleeft is er voor de soort geen enkel gevaar - soorten met populaties van 6 miljoen exemplaren worden zelden als kwetsbaar gezien.Onstaat er een mens- of diersoort die er gewoon tegen kan en dus overleefd?
Je stelt een hoop vragen Esmeralda.esmaralda schreef:Benm : hier is het staatje...
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Albedo-e_hg.svg
tomas63
Mij blijft het verbazen dat er zoveel mensen een ijstijd wensen. Het alternatief voor global warming is namelijk de onafwendbare ijstijd. Leer gewoon leven met een iets warmer klimaat.
Iets warmer...waarop is dat gebaseerd?
En wat is dan de conclusie?
Gaat het warmer worden,veel warmer of gewoon te heet?
Of komt er dan toch weer een ijstijd?
Passen wij ons aan m.b.t. de komende warmte of is er iets aan te doen?
Wie gaat de kinderen(of voor sommigen kleinkinderen)vertellen wat het beste gedrag is t.o. de globale opwarming?
Welke soort leven zal het eerste door de globale opwarming(dus niet gewoon door uitmoorden door de mens) uitsterven?
Onstaat er een mens- of diersoort die er gewoon tegen kan en dus overleefd?
Hebben de witte daken dan nog nut?