DePurpereWolf
Artikelen: 0

Spreadsheet met tags

Ik hou er van om dingen simpel te houden, voor al mijn research papers (onderzoeksartikelen? Ik ben er nog steeds niet uit hoe dit te vertalen) heb ik dus een simpel excel database met de volgende categorieën:

|_ Filename _|_ Title _|_ Authors _|_ Journal/Proceeding/Source _|_ Project _|_ Reference _|_ DOI _|

Dit gaat goed, Als ik naar iets op zoek ben kan ik gewoon alles selecteren en sorteren op een van de kolommen bovenaan.

Maar ik wil eigenlijk voor Project meerdere dingen in kunnen voeren.

Zoals "Project No 166" + "Fabrication" + "PECVD Silicon Oxide" Ik noem maar wat.

Tot heden heb ik het enkel bij Project No 166 gehouden, ik weet dan dat dat ook met PECVD SiOx te maken had.

Ik wil dan ook eigenlijk met een knop kunnen zien welke artikelen bij wele project horen. Eigenlijk vergelijkbaar met een 'tag' die je op meerdere internet sites ziet.

Heeft Excel hier iets handigs voor? Of moet ik naar een database-achtig systeem gaan.

Iemand ideetjes?
Wouter_Masselink
Artikelen: 0

Re: Spreadsheet met tags

Zelf gebruik ik met veel plezier endnote. Intergreerd volledig met Word en heeft ook de mogelijkheid om referenties in word documenten te plaatsen.
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Informatica en programmeren”