Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Anonymous
Artikelen: 0

26000 asielzoekers tegen 1

Laten we onze verstand weer gebruiken, weer na denken, weer de oude worden, christen, joden, moslims,Ongelovigen , indo, wie dan ook.....

Waarom gaan we niet eens goed na denken...Er worden hier in Nederland 26000 asielzoekers terug gestuurd, naar het land van herkomst, naar het land waar nog oorlog is, waar mensen verhongeren, waar geen vrede geen leven is.....

In sommige partijen worden alochtonen(asielzoekers), als een stuk vlees behandeld, waar ze 26000 mensen van vlees en bloed, net als ik en jij, op straat worden gezet, geen rechten meer hebben om in dit land te blijven...

terwijl ze wel iemand als (hirsi ali) ondernemer van VVD partij, zo noem ik haar gewoon. alle rechten toegewenst krijgt, en voor haar democratie meer mensen beledigen, mensen klein maken, mensen en een multieculturelesamen uit elkaar halen is.....

Democratie, moet van 2 kanten komen..wanneer hrisi ali zegt of verdonk zegt moslims zijn dom, dan is er sprake van meningsuiting, maar wanneer een moslim wat zegt is bedreiging...

Laten we eerlijk tegen onz zelf en de mensen tegen over ons zijn...

Ik zeg alsoluut niet dat alle moslims goed zijn, nee hoor en dat geld ook voor christen..

Er was een tijdje geleden sprake van meisjesbesnijding, iedereen was er tegen en ze maakten er een show van, maar wanneer er sprake kwam van jongensbesnijding wat voor 100% bij moslims gebeurt, werd iedereen stil, ook rond hirsi ali(VVD kamerlid), hoe zou dat komen...

Jah joden doen ook aan jongensbesnijding, en daarom werd er daar niet over gepraat......

Wat willen sommigen AUB bereiken, behalve chaos....

Wilders zegt dat hij belasting wil verlagen, mensen op straat zetten, hier en daar wat verkorten, oke maar aan de andere kant ook alles wat met niet westerse te maken heeft en moslim is weghalen uitschaken.....

Iedereen is in dit land bezig met economie, maar denk je nou echt, dat hij belastingverlaging en mensen op straat zetten voor elkaar krijgt nog sterker daar zin in heeft NEEEEE.... zo wilt hij alleenmar zetels scoren en daarmee voor het zeggen heeft in de 2de kamer tegen de moslim gemeenschap...

Polen, zijn toch ook geen moslims en ze komen hier, werken tegen de minimumloon, en ze krijgen eerder werk dan een Nederlander, omdat ze voor 5 euro per uur werken en een NL voor 10 euro...Het heeft dus niks met westers niet westers moslims niet, moslims te maken....

Het is gewoon, Ondernemen, zoveel geld binnen halen en het volk voor de gek houden.....

Bedankt en hoop dat men zijn/haar begrip toont en niet meer zomaar als pikt....
JanMeut

Re: 26000 asielzoekers tegen 1

En wat is je stelling of discussiepunt?
Gray

jeej :shock:
Anonymous

min stelling is dat we niet alleen maar onzin moeten geloven en dat men eidelijk keertje wakker wordt..... en dat ze moeten weten, niet alles wat ze horen ook moeten geloven en dat de politiek hier in Nederland voor geen meter deugd, en wat je er van vind wat ik geschreven heb.....dah
JanMeut

Laat ik dan proberen een beginnetje te maken:

Ja, klopt asielzoekers worden slecht opgevangen er is te weinig capaciteit vrijgemaakt voor fatsoenlijke opvang, selectie en integratie. Men vergeet idd dat het om mensen gaat. De stelling dat alle asielzoekers bij terugkomst in een hongersnood- of oorlogssituatie terecht komen is niet juist. Ik pleit dan ook voor een individuele behandeling. Dus niet zo maar allemaal terugsturen en ook niet zomaar allemaal opnemen. Een korte en heldere procedure zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn. Vervolgens een goed begeleide integratie. Je mag nu al blij zijn met een korte cursus Nederlands, dat is niet genoeg.

Jongensbesnijdenis is lang niet zo ingrijpend als meisjesbesnijdenis. Ik spreek deels uit ervaring (nee ben geen jood of moslim maar besneden om medische redenen). Meisjesbesnijdenis is een bewuste verminking van de sexualiteit van vrouwen en daarmee altijd fout. Besnijdenis van jongens, ook al is het om religieuze redenen is niet zo ingrijpend, in sommige situaties uit gezondheidsoogpunt zelfs beter. Het is niet voor niets dat het merendeel van de blanke Amerikaanse mannen besneden is.

Wilders is een populist. Moet je je niet teveel zorgen over maken, mensen zijn niet zo gek als jij denkt. Ze zullen eerder op hem stemmen omdat ze geen vertrouwen in de overige partijen hebben dan om andere redenen.

De anti moslim houding van sommige landgenoten vind ik jammer, maar een democratie staat die gevoelens toe en accepteert dat er iets mee gebeurt, dat doe ik dan ook.
Wouter_Masselink

@ topic starter:

Jongensbesnijdenis wordt niet zozeer gezien als een vorm van mutilatie als bij meisjesbesnijdenis. Dat is een significant verschil. Niet omdat het ook bij Joden gebeurt maar omdat er gewoon een wezenlijk verschil is.
"Meep meep meep." Beaker

Terug naar “Politicologie en Economie”