Heren,
Dank voor al uw tips en ik ga d'r mee aan de slag. Heb net ook contact gehad met de leverancier en hij snapt niet wat er mis is. Zij geven aan dat de barlow lens de originele is zoals die geleverd wordt met deze kijker. Ze gaan dit navragen bij de importeur en nemen daarna contact op met mij. In principe wil ik in eerste instamtie niet aan de kijker zelf gaan sleutelen omdat deze verder zonder barlow perfect werkt. Ik wacht dus de reactie van de leverancier even af. Ik zal zelf nog eens gaan puzelen met een extension barrel. Waardoor de barlow lens verder in de focuseer inrichting komt te zitten. Kijken of dit werkt. Als dit zo is, is toch duidelijk dat de vatting van de barlow te kort is. Voor de experts onder ons.
De barlow lens bvestaat bij mij uit een zwarte houder waar het occulair in kan, een chroom barrel van ongeveer 2 cmm en een zwarte inschroef lens die in deze chromen barrel wordt in geschroefd.
Wat ik ook nog zou kunnen proberen is om de lens niet helemaal vast te schroeven in de vatting maar deze voor de helf in te draaien. Hierdoor zou de lens iets verder de buis in gaan. Eens kijken of dit iets opleverd.
Iemand nog andere ideeen?