E.Desart
Artikelen: 0

Re: Hoe ziet men fonts in diverse os systemen

Virtlink,

Ik vind het fijn dat je zo uitgebreid reageert. Met dank.

In verband met die Comic Sans MS:

http://home.comcast.net/~bluebirdsong/vu/n...ontfamilies.htm

+ op verschillende andere (degelijk uitziende) bronnen wordt hij ook als Cursive beschreven. Ik zal dat dan maar aannemen als juist - ( ;) makkelijk blijft mijn file juist).

Ik zal die TFT zaken die je beschrijft eens uittesten.

Blijft dat het blijkbaar niet exceptioneel is hoe ik die 6 punten fonts zie, terwijl de 7 punten er voor beduidend meer fonts goed uitziet en beter leesbaar (ook bij +/- vergelijkbaar kleine tekst).

Zoals jezelf opmerkte: "het is niet de bedoeling dat gebruikers teveel moeten doen of weten."

Het is trouwens in functie van leesbaarheid , met kleine fonts en uitzomen, dat Excel automatisch overschakelt naar een speciale font.

;) Een beetje grappige achtergrond: de enige reden dat Microsoft ooit bekend gemaakt heeft hoe dit automatisme te onderdrukken is het feit dat die small fonts geen Euroteken hadden/hebben, waardoor gebruikers door het schalen van hun werkblad plots het Euroteken kwijt waren. Dat font automatisme werkt dus ook in relatie met in en uitzomen teneinde maximale leesbaarheid (onafhankelijk van fonttype) te verzekeren.

Zij leggen dat helemaal niet uit als het onderdrukken van dit automatisme, maar als oplossing om het Euroteken te blijven zien bij het schalen van werkbladen.
Eric

Terug naar “Informatica en programmeren”