Ten eerste ik weet 0,0 over natuurkunde etc...
Om de zoveel tijd ga ik karten met een groep vrienden van mij. De gemiddelde lengte in de groep zal rond de 1.80 zijn en ik ben pakweg 2 meter. De meeste jongens wegen rond de 80 kilo en ik ergens rond de 115 kilo.
Nu kom ik altijd als een van de laatste binnen. Ik ben ook zeker niet een van de beste rijders, maar heb ik niet het idee dat het alleen aan mijn 'skills' ligt. Volgens de jongens zou ik in theorie zelf sneller moeten gaan dan dat zei rijden. Omdat ik dus meer gewicht heb zou ik meer grip hebben met het asfalt en zou mijn kart daardoor beter bestuurbaar zijn. En omdat die daardoor minder snel in de slip zou raken zou ik ook sneller op gang moeten komen.
Nu is mijn theorie dat doordat ik zoveel gewicht heb mijn gewicht recht door wil in plaats van de bocht om. Hierdoor raak ik na mijn mening eerder in de slip, omdat de twee binnenste wielen minder grip hebben. En net als met op gang komen lijkt het mij het zelfde als een vrachtwagen, het komt het langzaam op gang en langzaam tot stilstand.
Ik graag weten wat volgens jullie juist is!
Alvast bedankt.