Marko citeerde BUW met de bedoeling om aan te tonen dat BUW de RT (of een deel daarvan) ongeldig verklaart en ik gaf aan dat hij een ongelukkig voorbeeld heeft gekozen, want het gebruik van een theorie kan natuurlijk best onjuist zijn, terwijl de theorie zelf geldig is.
(de geldigheid van) het gebruik van E=mc
2, dat wil zeggen, het uitdrukken van rustmassa's in corresponderende energieën, volgt juist rechtstreeks voort uit de SRT.
Mijn bedoeling van dit Topic was juist het verbeteren van de kwaliteit van zijn Topic omdat er veel te veel zaken door elkaar besproken worden.
Dat is op zich een nobel streven, maar je hangt deze discussie wél aan dat topic op door het als voorbeeld te nemen. Dan ontkom je er niet aan dat bepaalde elementen van dat topic aangehaald worden om de discussie hier te ondersteunen.
Dit stukje moet gaan over het waarom van het opstellen van een dergelijk alternatief van een deel van de wetenschappelijke theorie. BUW's Topic kan hier alleen kort gebruikt worden als voorbeeld. Ik wil niet de hele discussie hiernaartoe verplaatsen. En ik vind ook dat er veel te emotioneel gereageerd wordt voor een wetenschapsforum.
@Marko : Ik denk dat je je punt met de "nutteloze bagger" nu wel gemaakt hebt. Ben ik de enige die zich stoort aan dit soort krachttermen ?
Zoals ik je al meerdere malen heb aangegeven ben ik altijd zeer geïnteresseerd in vernieuwende wetenschap. En ik ben daar niet de enige (wetenschapper) in. Maar het moet wel wetenschap blijven. Als onwetenschappelijke berichten de boventoon gaan voeren, en wanneer dat ten koste gaat van interessante wetenschappelijke (al dan niet foutieve!) bijdragen, dan gaat me dat zeer aan het hart.
Kijk nu eens kritisch naar de topics in "Theorieontwikkeling", en bekijk dan eens welk deel van de topics er slechts staat omdat de
TS bepaalde wetenschappelijke kennis mist. Bekijk dan eens hoe groot het deel van die topics is waarin kennelijk toch een hoop moeite kost om dat "aan het verstand gepeuterd" te krijgen. Ik heb het al eens eerder aangegeven: Iets niet weten is helemaal geen schande, iets niet willen weten wel.