Men heeft zich hier regelmatig geergerd aan slordig taalgebruik, bijvoorbeeld SMS-taal. Maar kennen jullie "1337"?
Dat lijkt me wel knap.
Moderator: Rhiannon
Voor de buitenwereld (of netter: buitenstaanders) is het zeer moeilijk snel te ontcijferen, àls het al lukt. Echter ben je medespeler van de club, dan ga je zo vaak met die termen en tekens om dat je echt wel gewend raakt aan de manier van noteren. Je gaat woorden herkennen en het is net als met "gewoon" lezen, eerst letters, dan lettergrepen (alvast in jezelf vooruitlezen en fluisteren hoe het klinkt) en tenslotte woorden.Dat het niet gemakkelijk is spreekt vanzelf, vandaar de naam. Volgens mij is het dus net wèl efficient, ten minste voor het doel dat het dient: zich onderscheiden van de massa. (Zoals de Vlaamse bourgeois vroeger Frans sprak)
Volgens mij is het dus net wèl efficient, ten minste voor het doel dat het dient: zich onderscheiden van de massa. Zoals de Vlaamse bourgeois vroeger Frans sprak)
dat is bs m8, en niet waar dus.Boyd schreef:Nee dat is het allemaal niet ............ 1337=gehackt !!!
Succes