Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Winters
Artikelen: 0

Boeken politiek

Een goedenavond,

Voor een lange tijd was ik totaal niet geïnteresseerd in de politiek. Nu zit ik nog op de middelbare school en vraagt men regelmatig wat ik vind van een bepaalde partij of vragen ze mijn mening naar een bepaald (politiek) incident.

Nu ben ik echter tot het besluit gekomen, dat ik mij wil gaan verdiepen in de politiek. Natuurlijk kan ik het internet erop naslaan maar ik lees het liever vanuit een boek.

Op dit moment heb ik al plannen om morgen naar de bibliotheek te gaan om het nodige op te zoeken maar mijn zoektocht zou een stuk sneller verlopen, wanneer ik weet waar ik naar op zoek ben.

Nu is mijn vraag, welke boeken zijn geschikt voor iemand die niets tot niet bijna niets van de politiek afweet? Ik weet natuurlijk niet precies met welk onderdeel ik moet beginnen maar ikzelf zat te denken aan de werking van de politiek. Eerste- en Tweede Kamer.

Ik zou het op prijs stellen als jullie een aantal titels weten!

Gegroet,

Winters
Snow white
Artikelen: 0

Re: Boeken politiek

Politiek voor dummies? Is dat een optie? Deze zal redelijk goed verkrijgbaar zijn in bibliotheken e.d.. Bovendien wordt er veel gezegd over de ''voor dummies'' boeken, maar ze weten een onderwerp wel in te leiden..
I'm anemic when I'm happy. I loose my way everyday. My memories of time are empty - ML

Terug naar “Politicologie en Economie”