albert davinci
Artikelen: 0

Re: verkeersboetes

Nee, die ken ik niet. Ik heb nochtans al veel moppen gehoord. :)

Wees gerust, ik aap geen anderen na, ik doe dit volledig uit mezelf.
sirc

dus ik krijg vanaf nu alleen maar boetes meer voor voetpadrijden in situaties als deze?
relativiteit is als naast een mooi meisje zitten, een uur lijkt een minuut... Einstein, we love you
Kluizenaar

albert davinci schreef:Nee, die ken ik niet. Ik heb nochtans al veel moppen gehoord. :)  

Wees gerust, ik aap geen anderen na, ik doe dit volledig uit mezelf.

Hij rijdt overal door het rood. "Kan geen kwaad, mijn broer doet dat ook," zegt hij steeds. Als het groen is stopt hij, want: "Mijn broer kan uit de andere richting komen."
Gij zult niet: - stelen - bedriegen - liegen - geweld gebruiken - moorden ...WANT DE STAAT DULDT GEEN CONCURRENTIE!
albert davinci

dus ik krijg vanaf nu alleen maar boetes meer voor voetpadrijden in situaties als deze?
Ja.

Er is een slimmer alternatief, gewoon uit jouw doppen kijken. Als er geen agent is door rood fietsen, als er wel een flik is of over de stoep wandelen of even wachten. Zo vaak zijn er geen flikken in de buurt hé.
Hij rijdt overal door het rood. "Kan geen kwaad, mijn broer doet dat ook," zegt hij steeds. Als het groen is stopt hij, want: "Mijn broer kan uit de andere richting komen."
:)

Tja, veel mensen kunnen of willen niet voor zichzelf denken.

Ik merk het ook wel eens dat als ik door rood ga iemand 5 seconden later ook nog door rood gaat. Waar het voor mij geen probleem was en ik niemand hinderde en geen gevaar veroorzaakte was die ander 5 seconden te laat waardoor de automobilist flink moest remmen.
*gast_Kluizenaar_*

albert davinci schreef:Ja.

Er is een slimmer alternatief, gewoon uit jouw doppen kijken. Als er geen agent is door rood fietsen, als er wel een flik is of over de stoep wandelen of even wachten. Zo vaak zijn er geen flikken in de buurt hé.

Pas toch maar op, mijn stiefvader in Amsterdam fietste eens door rood. Het keek om zich heen maar zag niets. Even later bleek dat hij in een valstrik gefietst was: er stond een smurf verborgen achter een haag te kijken...
PeterPan

Fietsers toestaan om het rode licht te negeren als ze rechts afslaan is levensgevaarlijk.

Veel fietsers slaan dan blindelings de hoek om. Een doorgaande automobilist krijgt de schrik van zijn leven, want hij verwacht dat niet. Wat fietsers zich niet realiseren is dat een automobilist ruimte moet laten tussen zijn voertuig en de fietser die hij passeert. Even opzijspringen is met een auto niet mogelijk. Kort geleden is in mijn buurt nog een fietster dodelijk verongelijkt toen zij blind de hoek omsloeg en daarbij een ietsje te grote bocht nam. Een automobilist kwam in een fuik tussen fietser en tegenligger.
raf

Het verkeersreglement is er voor de veiligheid van alle weggebruikers. Ik woon aan een belandrijk kruispunt en wat ik iedere dag zie, daar kun je een dik boek over schrijven. Moesten alle overtredingen daar beboet worden en in mijn zak terechtkomen, dan zou ik een welstellend burger zijn. Jonge mensen en oude mensen begaan met de fiets of brommer de sterkste overtredingen. En voor alle duidelijkheid, politie deelt geen boetes uit. Ze hebben alleen tot taak feiten vast te stellen.( proces verbaal ) Neem de politie weg, en spoedig heb je zo'n chaos op de weg als in Egypte en andere ontwikkelingslanden. Om te klagen over de gepeperde boetes moet je bij de politiekers aankloppen.

Terug naar “Rechtswetenschappen”