Eerlijk gezegd geen idee waar ik deze post zal moeten plaatsen, mijn excuses als dit het verkeerde forum is.
Maar goed hier mijn post,
Ik ben bezig om een SF boek te schrijven. Ik wil graag dat dit boek zo goed mogelijk onderbouwd wordt. Natuurlijk is het science fiction en zullen er onmogelijke dingen in gebeuren. Echter zit ik met dit vraagstuk voor mezelf en ik kan er geen bevredigend antwoord op vinden.
Het verhaal gaat over een planeet zoals aarde met een maan. Zoals in ons geval roteerd de maan om de planeet heen en roteerd de planeet zelf ook. Maar miljarden jaren later heeft de rotatie van de maan ervoor gezorgd dat het buiten aantrekkings kracht van de planeet valt en dus niet meer bijdraagd aan de rotatie van de planeet.
Zonder "tidal acceleration" (ik weet de nederlandse benaming helaas niet) zal de planeet een langzamere rotatie krijgen en uiteindelijk niet meer roteren. Althans dat is mijn theory ik ben helaas niet een wetenschapper maar (slechte) schrijver.
Mijn vraagstuk is wat gebeurd er met de planeet zelf zonder deze factoren. Zal er leven mogelijk zijn en zoja in hoeverre? Zal de planeet uiteindelijk onleefbaar worden en wat gebeurd er terwijl de planeet onleefbaar wordt?
Nogmaals mijn excuses voor het mogelijk plaatsen in het verkeerde sub-forum. En ook voor mijn slechte grammatica. (woon al een aantal jaar in de VS)
Mvg, Hansie