Ja, maar als ik dan weer niet geslaagd ben, zit ik als het ware 'vast' in die richting, terwijl ik biomedische niet echt als volwaardige 'loopbaan' aan de universiteit wil doen...no offence voor de biomedici hier, helemaal niet, maar ik heb gewoon uit de informatie over verschillende richtingen opgemaakt dat biomedici veel minder mogelijkheden hebben dan artsen die de research ingaan en dat er meer kans is op minder aantrekkelijk, routineus labowerk...spreek me gerust tegen! Ik zeg alleen maar door wat ik gelezen en gehoord heb. Uit ervaring kan ik namelijk niet spreken. Ik zou het wel doen omdat de stof me interesseert, maar ik wil ook zoveel mogelijk opties behouden.
Ik zeg al maanden dat het ofwel geneeskunde ofwel biochemie&biotechnologie wordt...maar nu begin ik daar weer aan te twijfelen...als ik niet geslaagd ben, denk ik dat ik ga twijfelen tussen B&B en 'gewone' biologie...dat is namelijk algemener, denk ik en daar kun je nog geneticus, gedragsbioloog, enzovoort mee worden, terwijl B&B al direct toegespitst is op het genetische...dat is ook wel het gebied dat me het meeste interesseert, maar toch..
Een vriend van me raadt B&B aan (zelf gaat hij Fysica&Sterrenkunde studeren), volgens hem zit er meer toekomst in (maar mss is dat wat subjectief, aangezien hij een hekel heeft aan het vak 'biologie'
)
Ik weet dat er nog geen resultaten bekend zijn en dat de (heel geringe) kans er nog in zit dat ik geslaagd ben, maar toch denk ik dat het tijd wordt om daar grondig over na te denken..ik wou dat ik eens wist wat ik wilde...