nico
Artikelen: 0

[boinc] multiple cpu's

Hey, Ik heb sinds gisteren BOINC geïnstalleerd en heb een vraagje.

Ik kan bij mijn opties kiezen hoeveel processor tijd ik aan boinc wil geven, als ik dit op 100% zet dan zie ik dat boinc 4 van 4 cores gebruikt. Maar als ik de slider naar 70% zet dan gebruikt hij enkel nog 2 van de 4 cores. Is er geen optie om hem 70% van mijn 4 cores te laten gebruiken?

Bijkomend zie ik nergens een optie om de GPU's te gebruiken (behalve 1 checkbox om de GPU te gebruiken terwijl de pc in gebruik is). 2 gpu's worden dacht ik nog niet ondersteund in boinc?

Edit: Ik zag net een post over GPUgrid, ik zal deze vanavond ook downloaden gezien die meer geschikt lijkt voor mijn machine.

Alvast bedankt!

Nico

P.S: Ik heb me ook aangesloten bij het wetenschapforum team
Dar

Re: [boinc] multiple cpu's

Hoi Nico,

Welkom bij het Boinc team.

Wat ik je kan antwoorden:

Ik gebruik BoincManager. Ik zit nog op versie 6.4.5

Daarin kan ik aangeven hoeveel processoren ik wil gebruiken.

Dat doe ik door menu: Geavanceerd->Lokale voorkeuren.

Tabblad processorgebruik

En dan onderaan staan de percentages voor processorgebruik en CPUtijd.

Als ik de processorgebruik op 75% zet, dan staat 1 core stil.

Als ik iets verander in de instellingen, dan doe ik ook Geavanceerd->Lokale Voorkeuren Inlezen.

Ik kan echter niet vinden welke core er stil moet staan. Ik weet dat met Folding wel de cores van een "nummer" zijn voorzien en je kan aangeven welke core wat doet en hoeveel procent per core.

En GPU wordt bij Boinc maar door een paar projecten ondersteund. GPUgrid is er 1 van. Maar ook Milkyway en Aqua kunnen GPU aan.

Succes met Boinc en Folding

DAR
nico

Bedankt!

Ik heb ondertussen gemerkt dat boinc eigenlijk toch steeds al mijn cores gebruikt. Als ik hem op 75% zet toont hij in boinc wel aan dat hij 3 van 4 cores gebruikt, maar in praktijk lijken m'n 4 cores toch gewoon op 70-75% te draaien...wat eigenlijk is wat ik wil dus :-)

Ik heb ook 1 werk gezien dat 0.15 CPU en 1 CUDA gebruikt, als ik het goed voorheb is dat werkje dus m'n gpu aan't gebruiken..Gaat wel goed zo, ik laat m'n pc voorlopig eens wat langer aanstaan als stresstest.
thomthom

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb een quadcore en hij gebruikt gemiddeld wel de instelling die ik wou (80% CPU use) maar als ik met een extern programma bekijk welke core's aan het werken zijn zijn er meestal 2 tegen de 100% aan het draaien en de andere 40 tot 60 % aan het daaien. K'weet wel niet of dit echt voor problemen gaat zorgen omdat ik mijn CPU's hun temparaturen goed in de gaten hou. max temperatuur opgemeten is 69.2 graden en volgens mijn temp. monitor mogen mijn core's tot 82 graden gaan (dit zou high moeten zijn, max temp dat mijn core's aankunnen is in theorie 100 graden maar zo hoog zie ik ze liever niet gaan) wat ik tot nog toe niet heb meegemaakt. Misschien wel vermelden dat ik pas sinds recent bezeig ben met Boinc (gisteren 20-08-2009) maar heb hem dan wel direct eens getest door 3-5 uur te laten lopen. zal morgen ook is testen welke temp ze halen als ik ze 7-9 uur laat bollen.
Korot

Ik heb een soortgelijk probleem, ik heb een quadcore en hij gebruikt gemiddeld wel de instelling die ik wou (80% CPU use) maar als ik met een extern programma bekijk welke core's aan het werken zijn zijn er meestal 2 tegen de 100% aan het draaien en de andere 40 tot 60 % aan het daaien.
Hoe kom jij in hemelsnaam aan 40 cores op een gewone desktop? (Typfoutje?)

Het is waarschijnlijk een fout/probleem van BOINC zelf, maar zou geen probleem zijn, gemiddeld is het immers nog steeds 80% :P

Je test heeft overigens wel geholpen en je de statistieken in gelanceerd... met 35,2 punten op de een na laatste plaats. ;)

Ik zal je even in het welkom topic zetten.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
thomthom

40 --> typo sorry quadcore zegt genoeg denk ik sorry was op het werk toen ik poste dus niet veel tijd om na te lezen.
Quantum Human

Mijn dual core processor heeft problemen. De ene core heeft een spanning van 2,74V en de ander heeft een spanning van 3,74V. Als gevolg daarvan voert hij nog maar één wu uit inplaats van twee. Bovendien gaat het trager en natuurlijk inefficiënt.

Mijn processorgegevens:

Processor: 2 GenuineIntel Intel® Celeron® CPU E1400 @ 2.00GHz [x86 Family 6 Model 15 Stepping 13]

Mijn computer is nog maar vier maanden in gebruik.
Als je denkt dat je een raadsel hebt opgelost, vind je meteen een nieuw raadsel dat je conclusies doet wankelen.
Korot

Disclaimer: Wij zijn hier geen computer deskundigen en niet verantwoordelijk voor problemen die ontstaan door het uitvoeren van onze instructies.

Dat gezegd hebbende, heb ik geen idee wat er aan de hand is, misschien kunnen ze je op het Computer Totaal forum [linkie] verder helpen.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://sciencetalk.nl/forum/index.php?showforum=59
DePurpereWolf

ideetje is om een cpu test uit te voeren (van passmark ofzo) en dat te vergelijken met vergelijkbare processoren. Om te zien of je echt een probleem hebt. Ben je er zeker van dat het de processor is, dan is de beste optie en goedkoopste om er een ander in te stoppen. Dit is niet moeilijk, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent.

(kun je meteen ook een goede nieuwe cpu cooler kopen ;) )

Terug naar “IT en informatica”