Niet dat ik je nu meteen van informatie kan voorzien, maar wel even een reactie. Mijn inschatting is dat hier niet zo heel veel mensen rondlopen die dat pad hebben gevolgd (ik kan er natuurlijk naastzitten, laten we het hopen zodat jij informatie kunt uitwisselen). In ieder geval ben ik socioloog en heb ik aan de UvA gewerkt, dus mocht je andere vragen hebben over de inhoud van de studie of iets dergelijks, dan hoor ik het graag.
Dat vermoeden heb ik ook, maar er is ook niet echt iets te vinden waar ik mijn informatie wel kan halen. Ik heb al een poging gedaan om de UVA te bereiken (telefonisch) niet gelukt. Heb nu een mail gestuurd en ben in blijde verwachting van het antwoord.
Waar ik benieuwd naar ben is of er meer "oudere" studenten zijn die sociologie studeren (of bij een andere studie op de facultijd rondlopen) en mogelijk in deeltijd doen. De deeltijd variant van de UVA is dat je ook de voltijd colleges volgt, wat ik een prettige bijkomstigheid vind.
De informatie mbt het Colloquium Doctum vertoond nogal wat tegenstrijdigheden dus ik ben even benieuwd wat de juiste stof is die je moet kennen, en dan m.n. wiskunde. Ik heb een MBO vooropleiding met allerlei losse flodders aan vakdiploma's (assurantie A, Nima A etc.) dus wel enige kennis van statistiek en wiskundige berekeningen, maar ik was altijd matig in wiskunde dus vraag ik me af of ik me op mijn 38e niet moet behoeden voor een teleurstelling alvorens de hele kermis op te starten.
Ik zou ook graag eens een keer op de faculteit komen kijken. Het proefstuderen, webklas en andere voorlichting richt zich toch meer op de jongere jongeren zal ik maar zeggen .....
Nou, ik mag toch hopen dat ze reageren op een mail. Dat zou anders wel vreemd zijn. Ik kan je in ieder geval aanraden een afspraak te maken met de studieadviseur, die zou je vragen nog beter moeten kunnen beantwoorden dan ik, lijkt mij. Samen zou je dan ook een inschatting kunnen maken of wiskunde een onneembare hindernis dreigt te worden of niet (maar goed, daarvoor zou je ook de toelating als ijkpunt kunnen nemen).
Het is nu een jaar verder en ik ben erg benieuwd of je de studie bent gaan volgen. Ik heb momenteel namelijk precies dezelfde vraag als jij vorig jaar had. Ik ben 33 jaar en overweeg een deeltijd studie Sociologie. Wat zijn jouw ervaringen?