Hallo juristen,
Gisteren heb ik een 2e hands auto gekocht, maar natuurlijk niet direct het hele bedrag betaald. Nee, in plaats daarvan heb ik 20% van het volledige bedrag betaald, alleen wil ik de koop nu niet doorzetten. Even de feiten op een rij:
20% is betaald. De auto is nog niet op mijn naam gezet. In de voorwaarden van het bedrijf staat dat na de overeenkomst 20% van het volledige bedrag betaald dient te worden.
Nu vroeg ik me af of die voorwaarde rechtsgeldig is, want is het niet zo dat je het volledige aankoopbedrag terug hoort te krijgen als je binnen 7 dagen (of iets in die richting) besluit om de overeenkomst te ontbinden?
De reden waarom ik het contract wil ontbinden is dat ik bij thuiskomst de naam van het autobedrijf gegoogled heb en er bovenaan de lijst met resultaten de volgende website stond: www.trosradar.nl. Ik kreeg het al direct benauwd en bij het lezen van de reacties over dit bedrijf werd dat nog erger. Daarom heb ik besloten om de auto niet te kopen. Nu is mijn vraag dus aan jullie: Kan ik die 20% aanbetaling nog terugkrijgen of zijn de voorwaarden van het bedrijf hier van toepassing?
Alvast bedankt!