Moderator: physicalattraction
En vroeger was er geen weerstand tegen wetenschap? Einstein kreeg zeer veel kritiek toen hij met zijn relativiteitstheorie kwam en door velen werd dit weggewuift.aaargh schreef:je hebt gelijk.
Je kan nu niets meer zeggen tegen e QM of je krijgt iedereen tegen je. Ik ben persoonlijk tegen waarschijnlijkheden en onzekerheid maar ik sta alleen (bijna, Roger Penrose is er nog). Ik zou ook terug naar de klassieke natuurkunde willen.
De waarschijnlijkheden waar de Kwantummechanica deels op gebouwd is heeft een hoop nieuwe technieken opgeleverd. Wat dacht je van de laser of MRI scanner ?
Zonder QM, geen laser volgens mij. Om de werking van een laser te verklaren heb je toch nog steeds de gekwantiseerde energiebanen rond een atoom nodig.Laser en waarschijnlijkheid? MRI scanner en waarschijnlijkheid?
Een QM-theorie niet gebouwd op waarschijnlijkheden zou dit ook voorspellen.
Laser en waarschijnlijkheid? MRI scanner en waarschijnlijkheid?
Een QM-theorie niet gebouwd op waarschijnlijkheden zou dit ook voorspellen.
Die overgangswaarschijnlijkheden kunnen ook gemeten worden. Als ik ze nodig heb ga ik meestal voor een experimentele waarde.
Inderdaad, dat lijkt mij ook wel. Als je nu natuurkundige wilt worden, moet je van wel erg veel dingen iets afweten. Dat was toen nog niet zo. Je hield je ook meer bezig met de fundamentele dingen: dingen die je nog vast kunt pakken ed.Vroeger was het toch veel leuker om Natuurkundige te zijn? En dan op de klassieke manier en niet in groepen van 50 wetenschappers iets met de meest vooruitstrevende staaltjes techniek te onderzoeken. Lekker stenen laten vallen, filosoferen, theorieen bedenken, inspiratie en vragen op doen tijdens het buiten zijn en niet verstrikt raken in rijen cijfers en formules.