Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Johan
Artikelen: 0

Ruimte lijn

Als ik een denkbeeldige lijn trek van het midden van de planeet Aarde en deze in een rechte lijn de ruimte intrek.

Dan is het gebied waar wij mensen kunnen wonen erg klein.

Een klein stukje waar zuurstof is, die wij erg nodig hebben.

Hoe kunnen wij dan ooit ver de ruimte in?

Moeten we dan een voorraad zuurstof meenemen, of materiaal dat zuurstof kan genereren.

Zie ik dit correct?
"Wanneer zal ik ophouden mij dingen af te vragen?" - Galileo Galileï
Squawk

Re: Ruimte lijn

Ja, planten meenemen. Heb je de film Sunshine gezien?
Rogier

Of als de techniek ver genoeg is, via kernfusie. Sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap: zowel het fuseren van 'brandstof' van je raket (om te vliegen) als het genereren van zuurstof is dan hetzelfde proces :eusa_whistle:
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.
Johan

Volgens mij beseffen veel mensen niet dat wij, net als vissen in een afgesloten ruimte leven.

En dat we dus erg afhankelijk zijn van de conditie van die ruimte.

Zou de wereld niet alle wetten, regels, tradities etc ondergeschikt moeten maken aan de regels die gelden voor het behoud van de conditie van deze beperkte ruimte?

Totdat we dit soort nieuwe technieken hebben uitgevonden, zodat we onze ruimte kunnen verlaten en op reis gaan naar nieuwe werelden?
"Wanneer zal ik ophouden mij dingen af te vragen?" - Galileo Galileï
Jan van de Velde
Moderator

Zou de wereld niet alle wetten, regels, tradities etc ondergeschikt moeten maken aan de regels die gelden voor het behoud van de conditie van deze beperkte ruimte?
Als we dat gaan bespreken is het geen sterrenkunde meer, maar ecologie/economie.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Squawk

Johan schreef:Volgens mij beseffen veel mensen niet dat wij, net als vissen in een afgesloten ruimte leven.

En dat we dus erg afhankelijk zijn van de conditie van die ruimte.

Totdat we dit soort nieuwe technieken hebben uitgevonden, zodat we onze ruimte kunnen verlaten en op reis gaan naar nieuwe werelden?
Om wat minder afhankelijk te zijn van een enkele planeet, lijkt het me veiliger om t.z.t. ook de ruimte als leefgebied te gaan 'ontginnen'. Vanuit de zee het land op, vanaf de aarde de ruimte in.
b-man321

Of als de techniek ver genoeg is, via kernfusie. Sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap: zowel het fuseren van 'brandstof' van je raket (om te vliegen) als het genereren van zuurstof is dan hetzelfde proces :eusa_whistle:

Bij kernfusie heb je twee (of meer?) kernen nodig, deze moet je ook ergens vandaan halen, toch? Die moeten ook meegenomen worden in de grote vliegmachien.

Terug naar “Sterrenkunde en Ruimtevaart”