In praktijk kan ie niet lager dan 2, in theorie is iets anders.
Bron: prof chemie
Moderator: ArcherBarry
Enkele Ph's (cursus algemene chemie voor biomedische richtingen (prof Hoste) terug van onder het stof gehaaldStef schreef:In praktijk kan ie niet lager dan 2, in theorie is iets anders.
Dalton schrijft:In praktijk kan ie niet lager dan 2, in theorie is iets anders.
1M HCl heeft al een pH van 0, en dat komt best vaak voor.
Weet je zeker dat hij niet gewoon het bereik van zijn pH-meter bedoeld?Stef schreef:In praktijk kan ie niet lager dan 2, in theorie is iets anders.
Professor Clays.Welke prof is dat en welke cursus ?
Dit is inderdaad zo voor de formule,JanMeut schreef:Dan is "professor Chemie" abuis.
Er is in principe geen theoretisch minimum of maximum aan een pH, alleen zijn waarden onder de -1 en boven de 15 in de praktijk nogal uitzonderlijk.
er is enkel sprake van pH in waterige oplossingen.
André B. schreef:Steabert schreef:
er is enkel sprake van pH in waterige oplossingen.
Dat is natuurlijk niet waar, pH is gewoon een term voor concentratie H+ per liter verkort tot een uitspreekbare waarde. Afhankelijk van een eventueel oplosmiddel zal de pH schaal aangepast moeten worden, de pH-schaal van ethanol loopt tot 20 geloof ik. Dit is afhankelijk van de pKa van het oplosmiddel.
niet altijd zomaar overnemen wat er in wikipedia staatWouter_Masselink schreef:hmmmz, Volgens mij heb ik dus een foutje gemaakt
Als ik hier nog even lees, dan zie ik dat er blijkbaar niet alleen over waterige oplossingen wordt gesproken.