Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb speciaal voor mijn profielwerkstuk een profiel aangemaakt.
De site was al wel bij mij bekend en nu heb ik mij maar aangemeld.
Zoals de titel waarschijnlijk doet vermoeden gaat mij werkstuk over zwarte gaten.
Er is nu een vraag waar ik geen zeker antwoord op heb en ik vroeg me af of jullie er een antwoord op hebben.
De massa van zwarte gaten neemt naar verloop van tijd af en deze massa wordt volgen E=mc^2 omgezet in straling, dus energie. Hoe dit gebeurt wordt opgelost met relatieve deeltjes. Volgens de onzekerheidsrelatie van Heisenberg kan er zomaar een deeltje en een antideeltje ontstaan uit niets zolang die deeltjes elkaar annihileren. Dan is er weer evenveel materie en energie als eerst.
Als zo'n relatief deeltjespaar ontstaat op de grens van een zwart gat kan het zo zijn dat een van de deeltjes naar het zwarte gat toe valt en het andere niet. Het andere deeltje kan worden waargenomen buiten het zwarte gat als straling. (hawkingstraling)
Het punt is dat er nergens staat vermeld wat er gebeurt met de tegenhanger van het uitgestraalde deeltje. Is het zo dat er in het zwarte gat zowel antimaterie als materie is en dat zo het deeltje dat naar het zwarte gat wordt getrokken opgeheven wordt samen met een deeltje met dezelfde massa als het uitgestraalde deeltje of is er een andere oplossing? De bovenstaande oplossing zou ik toch weer raar vinden aangezien de deeltjes in het zwarte gat zelf zich dan toch allang geanihileerd zouden hebben.
Laat weten wat jullie weten/denken dan kan ik deze vraag misschien beantwoorden.
Bedankt,
Carl