Ik sta een beetje te kijken van dit antwoord op een dergelijk forum als dit. Het is maar goed dat de wetenschap niet op deze manier werkt. Hoe kan je de grootste vraag in de wereld nou zo de prullenbak in gooien met een dergelijk slap argument. Zijn we alleen in dit gigantische universum, ja of nee. Een vraag die veel mensen bezig houd als ze op een mooie heldere nacht naar boven turen.Ik denk dat Brennus met zijn twee voeten op de grond staat. Laat ons eerst onze eigen planeet volledig begrijpen. Het is dringend noodzakelijk om hier op de plaats waar we leven, orde te scheppen. Hoe lossen we de overbevolking, de ziekte en honger in de derde wereld op ? Wat doen we aan de slepende conflicten, die duizende mensen op de dool sturen. Wat heeft het voor zin een bericht te zenden naar planeet x, als je weet dat het antwoord misschien nooit komt, of op zijn best een paar duizend jaar na je dood. Zend liever een liefdesbriefje naar je schat. Het kost minder geld en moeite en maakt tenminste iemand gelukkig.
Wetenschap is ontwikkeling. Vooruitgang en kennis. Het ligt wel iets ingewikkelder dan dat jij het zo even schets. Stop maar met al die onderzoeken want als we dat geld in Afrika stoppen is alles opgelost. Dan is er ineens geen oorlog meer.. zijn er geen slechteriken meer.. is iedereen blij en grijpt er niemand meer naar de macht over de ruggen van anderen. Zo werkt de wereld natuurlijk niet.
Nee.. gelukkig zijn er wel héél veel nieuwsgierige wetenschappers die zich met deze vraag bezig houden en tussendoor een berichtje sturen naar hun schatje.
Ik vind je maar zeer kleinerend jegens wetenschap. Sommige "wetenschappers" en dan vooral die haakjes.Sommige "wetenschappers" schrijven er maar op los. Je moet toch nu en dan eens met iets voor de dag komen. De subsidies zouden wel eens kunnen opdrogen. Het gevolg is dat een groot deel van de bevolking geen grens meer kan trekken tussen science-fiction en ruwe naakte werkelijkheid.
Ik wil daar wel op reageren en kan dat redelijk toelichten, maar ik weet niet of het gewenst is dat ik dan afwijk van de discussie.Zo maar een nieuwsgierige vraag: als de NASA zijn kaken zo stijf op elkaar houdt, hoe kan je dan weten dat ze "objecten" hebben gefilmd?