ster100
Artikelen: 0

Hoe werkt zwaartekracht

(fusion)

Dank u voor de antwoorden.

Maar ik snap eigenlijk nog niet zo goed wat ervoor zorgt dat die twee massa's elkaar aantrekken. Zijn het de adhesie krachten of is het zoals bij magneten dat er een soort magneculen zijn in de massa die de andere massa dan aantrekt.

Zoals ik al in mijn antwoorden zei: Als je het weet kun je de Nobelprijs winnen. Niemand snapt namelijk precies het hoe en wat over zwaartekracht. Er is een theorie die het heeft over 'gravitonen'. Dit zijn deeltjes die voor deze aantrekking zouden zorgen. Er is echter nog geen bevestigend bewijs voor deze theorie gevonden.

Is het onderhand duidelijk hoe zwaartekracht werkt?
Jan van de Velde
Moderator

Re: Hoe werkt zwaartekracht

Is het onderhand duidelijk hoe zwaartekracht werkt?
Ik begrijp heel deze startpost niet :eusa_whistle: . Ik lijk een mislukte quote te zien, met een antwoord erop van Ster100. Wat is precies je bedoeling hiermee?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Dqds

Re: Hoe werkt zwaartekracht

Zwaartekracht is toch niet echt een kracht maar een eigenschap van ons heelal. Voorwerpen buigen ruimte zodanig dat het schijnt dat andere voorwerpen er naar toe worden getrokken, eigenlijk worden ze nergens naartoe getrokken maar volgen gewoon de 'lijnen' van ruimtetijd die gebogen worden.

Een eenvoudige voorstelling is een trampoline, als je er een bowlingbal in legt zal hij de net eromheen buigen en als je dan een tennisbal erin laat rollen zal hij die buiging volgen en uiteindelijk tegen de bowlingbal aan belanden. Zo kan je het visualiseren.

(Algemene relativiteitstheorie)

Terug naar “Ruimtefysica”