eerst heb ik een muur van 1 m breed dan over spanning 4 m dan buiskolom diameter 140 lengte 2.8 m gevuld met beton dan overspanning 1.8 m dan buiskolom diameter 140 lengte 2.8 m gevuld met beton.
hier boven op komt een HEB 180 poutrel van 6.15 m.in deze poutrel komen welfsels liggen gewicht welfsel + afwerking 600 kg/m².is deze constuctie voldoende stevig
Met welfsels -een mij onbekend woord- bedoel je wrs. een vloer bestaande uit gewelfjes van bijv.60-80 cm en opgevangen door I-balken en deze komen in je balk van 180 hoog te liggen ( in de poutrels?).
Je geeft aan een belasting per m2 vloer,wat is de overspanning die rust op de voorgevelbalk.
En heeft die voorgevel nog zoiets als een hogere vorm van metselwerk boven die eerdere 280 cm?
En ik wil Plenticoups ook nog eens vragen wat de belasting per strekkende meter op de stalen balk is, een beetje aanvullend rekenwerk zou wel vriendelijk zijn.
Is de constructie in de vraagstelling een bestaande of een mogelijk ontwerp ervoor omdat je balk-en kolomwaarden aangaf en is het je bedoeling om die te checquen?
De door mijn programma berekende HeA 180 is juist door je opgemerkt in de weergave ervan,omdat ik alleen dus HeA-data opnam in dat programma en jij dus ook een vergelijking kunt maken met I en W-waarden!