Anonymous
Artikelen: 0

Re: [filosofie]geen mensen

als er geen mens is, dan ben ik wel benieuwd wie dan de dominante soort word. nu flitsten er allemaal scene's uit 'Planet of the Apes' door m'n hoofd  :wink:

ik denk dat de apen inderdaat wel inteligenten hebben kunnen worden als ze niet zo druk hoefden te zijn om te overleven door mensen toedoen.

bossen kappen en die gein.

groetjes roosje
Anonymous

Wouter_Masselink schreef:als er geen mens is, dan ben ik wel benieuwd wie dan de dominante soort word. nu flitsten er allemaal scene's uit 'Planet of the Apes' door m'n hoofd  :wink:

ik denk dat de apen inderdaat wel inteligenten hebben kunnen worden als ze niet zo druk hoefden te zijn om te overleven door mensen toedoen.

bossen kappen en die gein.

groetjes roosje

Jij daar heb je volkomen gelijk in, er zijn namelijk ook intelligente apen, wij noemen deze "de mens' :wink:
roosje

mensen zijn idd slime apen.

we zijn eigelijk slimmer dan we hoeven te zijn om alleen te overleven dus waarom zijn we toch zo slim?
Mat '64

een wereld zonder mensen is inderdaad (zoals het al eerder vermeld is) een wereld zonder oorlog... Wereld met Vrede, rust, en Vooral VRIJHEID!.

Wij mensen zijn een vloek!

Groeten,

David.
Dennis1989

Ik denk dat als er geen mensen waren,,   dat de aarde qua milieu er "beter" op zou worden...  Je moet wel denken als er geen mensen zouden zijn,,  zouden er geen auto's (geen uitlaatgassen), geen jagers enz...     Je moet het zien als een groot beschermd bos waar de mensen buiten wonen...    Maarja er zou dan geen samenleving zijn..    en als er geen mensen zouden zijn..  zouden de dieren misschien wel kunnen praten ...   Want tjah anders zouden zij niet kunnen communiceren...   Ook zouden er geen oorlogen zijn..   En bij o.a  en Tsunami de dieren zijn toen waarschijnlijk naar een hogergelegen gebied getrokken!!!   dus   daar zullen ook wel niet veel dieren aan sterven!!
Hoor ik het woord jagers nu negatief? Jagers zijn allesbehalve negatief voor de natuur! Zij houden deze juist in stand.

Dennis
Justen

hoe arrogant kan je zijn!

Natuur heeft het miljoenen jaren zelf gedaan, en nu plotseling zijn wij degene die over leven en dood moeten beslissen van die arme dieren?

Ik zou dit soort mensen bannen!

Onintulectueel volk! :shock:
Dennis1989

Oké, ik weet dat ik nieuw ben op dit forum, en ik weet dat mijn geboortejaar ook niet echt voor mij pleit, maar om nu meteen te zeggen dat ik gebanned moet worden als ik zeg dat jagers positief zijn voor de natuur? :shock:

Kijk, als er geen mensen waren, waren jagers natuurlijk niet nodig, dan zou het ecosysteem zichzelf wel in stand kunnen houden, maar omdat er mensen zijn, is het ecosysteem zwaar verstoord. Ongedierte krijgt de overhand doordat ze goed kunnen leven van het afval van mensen en de onnatuurlijke mogelijkheden om nesten te maken en (teveel) nageslacht voort te brengen. Doordat er teveel ongedierte komt, is er meer voedsel nodig (ervan uitgaande dat het carnivoren/omnivoren zijn: jonge dieren, eieren, etc.) en worden vogels en kleine zoogdieren hier het slachtoffer van. Als er teveel ongedierte komt, komen er natuurlijk ook meer dieren die op dat ongedierte jagen, neem vossen en wilde katten. En ook daar worden de vogels en de kleine zoogdieren weer de dupe van. Daardoor word het ecosysteem nog wankeler en worden bepaalde diersoorten die zich niet goed kunnen verweren met uitsterven bedreigd (weidevogels). Jagers zorgen er juist voor dat die dieren niet de overhand kunnen krijgen (en daardoor ook nog eens zichzelf kapot maken) maar zorgen er wel voor dat er genoeg overblijven om een gezonde populatie te behouden.

Just my five cents,

Dennis
Justen

okee maar je moet niet denken dat je beter bent dan de natuur want zo kwam het er wel uit...

maaar okee :shock:
Red BoriZ

Ja, maar als de mens er in een keer niet meer is zouden die ongedierten ook langzaam uitsterven of evolueren naar andere soorten.

Hoewel er dan toch nog heel wat schade aan de natuur is aangedaan.
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."

- Philip K. Dick
Dennis1989

Ik denk dat het ongedierte eerst een periode van welvaart krijgt, (en tijdens die periode veel diersoorten kapotmaakt) en daarna zal de populatie ineenstorten en zal er nog maar een klein gedeelte overblijven, genoeg om het ecosysteem in stand te houden.

Maar ik denk dat, voordat de populatie ineenstort, het ongedierte zoveel schade aan andere diersoorten heeft aangebracht, dat er een paar zullen uitsterven.

Dennis

Terug naar “Filosofie”