Gevaarlijk zinnetje: hiermee stel je dat mocht ik bijvoorbeeld nazi-propaganda voeren, dit op uw rekening komt als ge het niet direct verwijderd.
Los van dat zinnetje is het beheer van een forum sowieso als publicist hiervoor verantwoordelijk, hierover is reeds jurisprudentie. Met als slag onder de arm overigens dat je wel een redelijke kans gehad moet hebben om actie te ondernemen door het binnen een afzienbare termijn te verwijderen.
Op zich, tekst verwijderen hoeft niet op aanvraag. Wat ALTIJD op aanvraag moet, is de verwijdering van de persoonsgegevens en de account. Dit op basis van de wet op de privacy in België. Vraag is natuurlijk hoe die wet op de privacy in Nederland is, want de database bevindt zich daar. Dus mocht die iets anders stellen dan de Belgische wet, dan valt er niet veel tegen te doen. In België zijt ge dit alvast verplicht.
In Nederland is hierover bij mijn weten nog geen consensus.
De eerder genoemde Arnoud Engelfriet legt dat in zijn artikel op zich vrij duidelijk uit, maar er is bij mijn weten nog geen jurisprudentie over m.b.t. internet.