Braakbal
Artikelen: 0

Hoekprofiel

Goedendag allemaal,

Voor mijn stageopdracht zoek ik hoekprofielen van 150 graden, andere opties kunnen ook maar op het internet kan ik niks anders vinden dan 90 graden profielen. Het betreft aluminium of andere lichtgewichtprofielen. Ik weet niet of ik hier op de juiste plek in het forum zit maar dit kwam het meest in de buurt volgens mij ](*,)

Bij voorbaat dank voor de hulp :eusa_whistle:
oktagon

Re: Hoekprofiel

Er is op alu-profielen-gebied elk gewenst profiel in de handel,maar je zult wat moeite moeten doen.

Google lijkt met het beste,maar je zult wat goede steekwoorden moeten gebruiken als aluproducten, bouwprofielen, hoekprofielen en ga zo maar door.

Succes!
Braakbal

Dank voor de tips, echter ook deze termen leveren niks op. Google lijkt niks op te leveren, ik hoop eigenlijk op een ervaringsdeskundige die toevallig weet waar je zoiets kan halen.
oktagon

Een alternatief is om naar een bedrijf te gaan met een buigbank en die doet dat ook voor je op de gewenste maten!
TeunisTVM

Is ook geen nominale hoek 150°. Naar verwacht zal je profiel moeten gaan zetten zoals ook oktagon al zegt.

Speciaal zetten is speciale prijs indien mogelijk is het natuurlijk handiger om je constructie te normaliseren of een slimme truc toe te passen.
A person who never made a mistake never tried anything new

Make everything as simple as possible, but not simpler.

Albert Einstein
Braakbal

Bedankt voor de reacties en de tips. Ik had eigenlijk wel verwacht dat profielen in verschillende hoeken standaard zouden zijn maar kennelijk dus niet. Iig bedankt en goed dat jullie zo supersnel antwoorden altijd!

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”