Alles beweegt in het heelal.
Moet ik ook zeggen dat alles (zelfs het heelal) rond een as of rond verschillende assen roteert?
Moderators: jkien, Michel Uphoff
Ge zou dit als bedenking kunnen stellen. Alles beweegt zich verder van elkaar weg, en dit zou eventueel met een rotatie kunnen. Hierover zijn talrijke theorien. Sommigen zeggen dat de zelf ruimte gebogen is met meerdere dimenties. Dit is hogere theoretische fysica waar ik mij niet aan waag. Over het zijn van het heelal is het laatste nog niet gezegd. Om zo in één zinnetje te stellen: alles beweegt, dus in het heelal ook, dat is heel scherp door de bocht.kotje schreef:Alles beweegt in het heelal.
Moet ik ook zeggen dat alles (zelfs het heelal) rond een as of rond verschillende assen roteert?
We hebben nooit een middelpunt van het heelal ontdekt. Ik heb nooit vernomen, dat bewezen is, dat er geen middelpunt is.Gelukkig kent het multiversum geen middelpunt.
Als het heelal al geheel roteert, zou dat kunnen verklaren waardoor het uitdijt.Moet ik ook zeggen dat alles (zelfs het heelal) rond een as of rond verschillende assen roteert?