Ik kom uit op het zelfde antwoord met de M/EI vlak methode.
Oktagon: Bij een inklemming is de hoekverdraaiing toch nul
Ja uiteraard laat een inklemming geen hoekverdraaiing toe. In dit geval zal de aansluiting die als inklemming wordt beschouwd wel een hoekverdraaiing ondergaan doordat de ligger in het tweede stukje opbuigt ten gevolge van dat moment.Bericht# 16 Dat een inklemming geen hoekverdraaiing geeft is voor mij geen punt van discussie,Fast Eddy!
Nogmaals, Bericht #13 geeft een benadering, Bericht #15 geeft een een correctere oplossing (als ik goed gerekend heb tenminste)Bericht # 13 geeft v = 840 kNm3/EJ en bericht #15 v= 1560 kNm3/EI ; welke is juist?
Het is niet omdat het buigmoment in punt 2 nul is dat daar geen hoekverdraaiing is. (Zie de vergeet-mij-nietjes)Als ik de invloed van het moment op punt 3 van 160 kNm op de hoekverdraaiing op 2 beschouw, vind ik dat niet meer dan logisch,echter meen ik een momenten lijn van 2 naar 3 te zien verlopen van 0 naar 160 en dat vind ik dan vreemd; ook rekening houdende met de door het moment veroorzaakte oplegreacties.
Zie bericht #13Hier nog even de vergeet-mij-nietjes. Als jullie een tip kunnen geven, ik kom er gewoon echt niet uit met de vergeet-me-nietjes.
Graag gedaan. Zo hebben we nog een extra bewijs om mijn bovenstaande berekeningen te verifiëren. Zeker wat vaker langs komen om andere mensen te helpen. (Dan kan ik wat meer pauze nemen )Maarja hartstikke bedankt. Ik zal proberen dit forum in mijn dagelijkse surfroutine te krijgen, zodat ik ook wat vragen kan beantwoorden (vooral in deze sectie waarschijnlijk) :eusa_whistle: